Turcii de la Mapa, constructorul lotului 2 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, au depus contestație la contractul câștigat de Makyol pentru secțiunea cu tunelul Meseș al Autostrăzii Transilvania.
Deocamdată, contractul pentru realizarea secțiunii cu tunelul Meseș de pe Autostrada Transilvania nu poate fi semnat cu turcii de la Makyol după ce la începutul săptămânii trecute constructorul italian WeBuild a înregistrat o contestație la Consliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).
Astfel, pe lângă contestația depusă de WeBuild (Italia), un constructor din Turcia contestă evaluarea CNAIR la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, implicit semnarea contractului cu Makyol (Turcia) în cazul unei respingeri a contestației WeBuild, potrivit economedia.
roTurcii de la Mapa (MAPA INSAAT VE TICARET A.
S.
) au respins declararea ofertei depuse ca neconfomă.
La 1 noiembrie, atunci când a fost anunțată atribuirea contractului, directorul CNAIR, Cristian Pistol, declara că semnarea contractului de 6,8 miliarde de lei cu Makyol se va realiza în termen de zece zile, în lipsa contestațiilor.
Însă, după cele două contestații înregistrate de WeBuild și Mapa, analiza contestațiilor poate beneficia de termen extins, astfel încât semnarea propriu-zisă a contractului să fie amânată spre finalul anului 2024.
CNAIR a desemnat Asocierea Makyol-Ozaltin (Turcia) câștigătoare a contractului pentru proiectarea și execuția lotului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 km, din care aproape 3 km tuneluri) pentru o ofertă de 6,62 miliarde lei, acesta fiind cel mai mare contract licitat până acum.
„Proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită Asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, cu suma de 6,62 miliarde de lei (fără TVA)”, potrivit anunțului făcut la începutul lunii noiembrie de directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
Construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).
Tunelul Meseș, cu o lungime de 2,89 km, este cel mai lung tunel de autostradă din România.
Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km.
Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km).
Evaluarea pe acest segment de autostradă a durat mai bine de un an și au fost înregistrate șapte amânări succesive.