Marcel Ciolacu, candidatul PSD la Președinția României, își asumă, prin programul său de țară, un plan ambițios de dezvoltare a autostrăzilor și a infrastructurii rutiere.
Conectarea tuturor regiunilor istorice prin autostrăzi și drumuri de mare viteză reprezintă un obiectiv major asumat de Marcel Ciolacu, pentru reducerea decalajelor economice și facilitarea legăturilor între principalele zone industriale și economice ale țării.
Conform declarațiilor recente ale ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, făcute la Cluj, România va inaugura până la finalul acestui an aproximativ 200 de kilometri de autostradă.
„Aproape 200 de kilometri de autostradă se vor da în circulație până la sfârșitul anului, vreo 180 de kilometri ca să fiu mai exact.
Sunt în execuție aproape 800 de kilometri de autostradă.
Pe secțiunile Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău de pe Autostrada Transilvania, e cea mai mare licitație pe care a organizat-o vreodată CNAIR, în valoare de un miliard și jumătate de euro”, a declarat Sorin Grindeanu.
De asemenea, până la sfârșitul anului va avea loc licitația pentru proiectare și execuție a Drumului Expres Dej-Bistrița, iar un alt Drum Expres, Tureni – A3, aflat în construcție, va fi dat în folosință în luna mai a anului viitor.
În prezent, se lucrează intens la Autostrada Moldovei, Autostrada Unirii, Autostrada Transilvania, Drumul Expres Pitești-Craiova și la prima autostradă care va traversa Carpații pe segmentul Pitești-Sibiu, legând Portul Constanța și Capitala României de restul Europei.
Marcel Ciolacu își propune ca până în 2028 să se finalizeze 3.
000 de kilometri de drumuri noi și modernizate din fonduri europene, inclusiv autostrăzi.
Obiectivul este ca, până în 2029, România să aibă o rețea rutieră de autostrăzi și drumuri rapide de peste 2.
000 de km.
Până la finalul anului 2028, în România va fi finalizată integral legătura rutieră rapidă dintre Marea Neagră și Europa Centrală, ceea ce va genera multiple oportunități de investiții în economia națională și va crește semnificativ rolul României în comerțul european.
De asemena, în următorii 4 ani, vor fi finalizate loturile lipsă de pe autostrăzile A0, A1, A7 și A8, care asigură conexiunea continuă între marii poli de creștere economică.
Un alt obiectiv este finalizarea în următorii 4 ani a loturilor lipsă ale autostrăzii A0, pe sectorul de Nord, care va asigura traseul pe un inel rutier complet în jurul municipiului București, la profil de autostradă, preluând în mare parte traficul rutier de tranzit din interiorul Bucureștiului.
Nu în ultimul rând, se urmărește fluidizarea traficului rutier de marfă pe traseele Pitești-Constanța, Pitești-Giurgiu, București-Ploiești.
Prin finalizarea integrală a autostrăzii A0, în următorii trei ani, se va realiza conexiunea continuă a rutelor de transport de marfă, reducând timpii de așteptare și costurile transportatorilor.
Sub conducerea lui Marcel Ciolacu, Guvernul PSD a dat în folosință în ultimii trei ani peste 225 de kilometri de autostradă și drum expres, echivalentul unei cincimi din totalul drumurilor de mare viteză existente în țară.
Publicat la comanda PSD.
CMF 31240010CITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro