Un parior a câştigat aproape 50 de milioane de dolari în urma victoriei lui Trump. Cum a prezis corect rezultatul

Spread the love

Pariorul anonim, care a pariat aproximativ 30 de milioane de dolari pe o victorie a lui Donald Trump în alegeri, a înregistrat profituri de aproximativ 48 de milioane de dolari, potrivit datelor platformei Polymarket.

The Wall Street Journal a scris că pariorul este un cetăţean francez cunoscut sub numele de Théo.

Acesta deţine patru conturi care au pariat masiv pe victoria lui Trump atât în Colegiul Electoral, dar şi la votul popular, un rezultat pe care mulţi analişti politici îl considerau improbabil.

Vezi mai multe articole din categoria social Théo a pariat şi că Trump va câştiga statele Pennsylvania, Michigan şi Wisconsin.

Contul Theo4 de pe Polymarket are un profit de aproximativ 22 de milioane de dolari.

Celelalte trei conturi controlate de acesta – Fredi9999, PrincessCaro şi Michie – au un profit combinat de 26 de milioane de dolari.

Théo a declarat pentru WSJ că pariul său a fost, în esenţă, un pariu împotriva acurateţei datelor din sondaje.

Descriindu-se drept un francez înstărit care a lucrat anterior ca trader pentru mai multe bănci, acesta a declarat pentru WSJ că a început să îşi aplice cunoştinţele matematice pentru a analiza sondajele de opinie din SUA în cursul verii.

El a ajuns la concluzia că sondajele supraestimează sprijinul pentru vicepreşedintele Kamala Harris.

În timp ce rezultatele alegerilor începeau să apară marţi seara, Théo era optimist.

El a declarat că s-a trezit în miez de noapte în Franţa pentru a monitoriza rezultatele.

„Sunt foarte fericit şi încrezător în pariul meu!”, a scris el după ce rezultatele bune obţinute de Trump în Florida au fost de bun augur pentru pariul său privind votul popular.

Polymarket a confirmat unele părţi ale poveştii sale, afirmând că persoana din spatele pariurilor era un cetăţean francez cu o vastă experienţă în tranzacţionare şi o pregătire în domeniul serviciilor financiare.

În e-mailurile sale şi într-o conversaţie pe Zoom cu un jurnalist WSJ, Théo a criticat în mod repetat sondajele de opinie din SUA.

El a criticat în special sondajele efectuate de principalele instituţii media care, în opinia sa, erau părtinitoare faţă de democraţi.

„În Franţa este diferit!!! Credibilitatea institutului de sondare este mai importantă: ei vor să fie cât mai aproape de rezultatele reale.

Cultura este diferită în această privinţă”, a scris el.

Sondajele nu au ţinut cont de „efectul votanţilor timizi ai lui Trump”, a spus Théo.

Fie susţinătorii lui Trump au fost reticenţi în a spune că îl susţin pe fostul preşedinte, fie nu au dorit să participe la sondaje, a scris Théo.

Pentru a rezolva această problemă, Théo a susţinut că institutele de sondare ar trebui să utilizeze ceea ce se numeşte sondajul vecinilor, care îi întreabă pe respondenţi ce candidaţi se aşteaptă ca vecinii lor să susţină.

Ideea este că oamenii ar putea să nu dorească să îşi dezvăluie propriile preferinţe, dar le vor dezvălui indirect atunci când sunt rugaţi să ghicească pentru cine intenţionează să voteze vecinii lor.

Théo a dat exemple câteva de sondaje făcute publice în septembrie, utilizând metoda vecinilor alături de metoda tradiţională.

Aceste sondaje au arătat că sprijinul pentru Harris a fost mai mic atunci când respondenţii au fost întrebaţi cu cine vor vota vecinii lor.

Pentru Théo, aceasta era o dovadă că institutele de sondare subestimau – încă o dată – sprijinul pentru Trump.

Datele au contribuit la convingerea sa de a paria că Trump va câştiga votul popular.

Lasă un răspuns