**Vineri, 1 noiembrie 2024, a fost atribuit cel mai scump contract de infrastructură rutieră din România pentru secțiunea cu tunelul Meseș de pe Autostrada Transilvania.**
**Secțiunea în cauza este Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău, cu o lungime totală de 41 km.**
**Ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvania (A3) are acum constructor desemnat, potrivit anunțului făcut de Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).**
**Proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, cu suma de 6,62 miliarde de lei (fără TVA).**
**Construcția celor două secțiuni trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).**
**Tunelul Meseș, cu o lungime de 2,89 km, este cel mai lung tunel de autostradă din România. Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km.**
**Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km).**
**Procedura pentru semnarea contractului, finanțat prin Programul Transport (PT), va putea începe în termen de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.**
**Doar doi ofertanți (Makyol și UMB) au mai rămas la finalul lunii trecute în cursa pentru realizarea secțiunii Poarta Sălajului-Nușfalău, din cei șapte ofertanți interesați de realizarea segmentului cu tunelul Meseș de pe A3, în august 2023.**
**Evaluarea pe acest segment de autostradă a durat mai bine de un an și au fost înregistrate șapte amânări succesive.**
**Tunelul Meseș a fost inițial lansat în noiembrie 2020, cu o valoare de 4,4 miliarde de lei, și a fost reevaluat în august 2023 cu o valoare de 6,62 miliarde de lei (fără TVA).**
**