Această aeronavă a deservit rutele aglomerate ale American Airlines.
Apoi a fost utilizată pentru transporturi de mărfuri.
Totuși nu realizările din timpul serviciului au făcut acest Boeing 727 să intre în istoria aviației.
A devenit celebru după ziua de 25 mai 2003.
Atunci a dispărut într-un mod bizar și inexplicabil de pe Aeroportul Internațional Quatro de Fevereiro din Luanda, Angola.
Cazul a devenit unul dintre cele mai misterioase din istoria aviației.
Aeronava a decolat fără autorizație și fără să fie tras vreun semnal de alarmă.
Nici până astăzi, misterul acestui furt nu a fost rezolvat, iar N844AA a dispărut fără urmă, notează evz.
roBoeingul 727 era staționat în Luanda, Angola, fiind parcat în zona cargo a aeroportului.
La momentul dispariției, avionul fusese modificat pentru a transporta combustibil și alte mărfuri.
Era folosit în special pentru zboruri de tip charter în Africa.
Înainte de incident, aeronava fusese imobilizată pe aeroport din cauza unor taxe neplătite și a unor probleme tehnice.
Pe 25 mai 2003, Boingul 727 a fost văzut pentru ultima dată în jurul orei 17:00, când doi bărbați au urcat la bord.
Unul dintre aceștia era Ben Padilla, un inginer de aviație americane.
Identitatea celui de-al doilea bărbat nu este cunoscută.
Se crede că ar fi fost John Mikel Mutantu, un mecanic angolez.
La scurt timp după ce acești bărbați au urcat la bord, aeronava a început să ruleze pe pistă fără autorizație.
Nu s-a comunicat nimic cu turnul de control, ba mai mult, nu avea nici luminile de poziție activate.
Boingul 727 s-a ridicat de la sol și a dispărut complet de pe radar.
Faptul că a decolat fără să fie observat de controlul aerian și fără echipaj complet ridică multe întrebări cu privire la modul în care a fost planificată și executată operațiunea.
Există multe semne de întrebare cu privire la acest furt.
Citește continuarea articolului pe EVZ.
ro