Din vara viitoare, municipalităţile austriece vor putea decide independent şi mai uşor viteza maximă admisă pe teritoriul lor.
Cu posibilitatea introducerii limitei de 30 km/h, dacă se consideră necesar.
În ultimele zile, la Viena a fost prezentată modificarea Codului Rutier austriac care „va uşura sarcina primarilor să elaboreze şi să implementeze soluţii personalizate la nivel local”, după cum a declarat ministrul de Interne Gerhard Karner.
Referindu-se la indicatorul cu 30 km/h, ministrul Climei Leonore Gewessler a subliniat: „Viteze mai mici înseamnă mai multă siguranţă şi calitate a vieţii pentru populaţia locală”.
Vezi mai multe articole din categoria social Potrivit aceluiaşi ministru, „reducerea vitezei duce la mai puţine victime în accidente rutiere, emisii dăunătoare climei, mai puţină poluare fonică şi îi ajută oe cetăţeni să micşoreze consumul de combustibil”.
Anul trecut, pe drumurile din oraşele austriece au avut loc în jur de 15.
000 de accidente rutiere, cu 80 de morţi.
Până acum, autorităţile locale puteau să decidă să reducă limita de viteză la 30 km/h, în loc de 50 de kilometri pe oră, dar aceasta a presupus o serie de obstacole birocratice şi un număr enorm de evaluări, care durau foarte mult.
Din vara viitoare, municipalităţile vor putea, aşadar, să ia propriile decizii cu privire la teritoriu într-un mod simplificat, mai ales acolo unde există o nevoie deosebită de protecţie, cum ar fi în faţa şcolilor, grădiniţelor, facilităţilor de agrement şi locurilor de joacă, spitalelor etc.
Condiţia este ca măsura să fie utilă pentru creşterea siguranţei rutiere pentru pietoni şi biciclişti.
„Acolo unde situaţiile o cere, nu de dragul de a o face”, a subliniat Karner.
Reforma Codului Rutier austriac prevede şi simplificarea controlului limitelor de viteză de către autorităţile teritoriale: de comun acord cu Statul, se vor putea efectua verificări direct cu radare.
Până acum, nu puteau face decât dacă ar fi avut propriile forţe de poliţie municipale.
Potrivit ministrului de Interne, acest lucru ar trebui să reducă şi volumul de muncă al Poliţiei.
Municipalităţile austriece vor avea şi posibilitatea de a decide asupra aşa-ziselor „străzi şcolare”, care există deja în Alto Adige din anii 1980 şi care sunt deja o realitate în unele mari oraşe austriece, de la Viena la Graz şi Salzburg.
În practică, acestea sunt străzi cele din apropierea şcolilor primare şi grădiniţe, care sunt complet închise traficului – cu excepţia serviciilor de urgenţă şi a rezidenţilor care trebuie totuşi să conducă în ritm de mers pe jos – la ore definite, în mod normal în timpul orelor de intrare şi de ieşire, în condiţii de siguranţă.