Parteneriat între Primăria Cluj-Napoca şi comunele din zona metropolitană pentru trenul metropolitan. Emil Boc: „Construim un oraş cu o calitate a vieţii mai bună prin diminuarea poluării.”

Spread the love

  Consiliul Local a probat luni, 30 septembrie, în cadrul unei şedinţe, parteneriatul dintre Primăria Cluj-Napoca și administrațiile locale din Gilău, Florești, Baciu, Apahida, Jucu și Bonțida pentru implementarea proiectului trenului metropolitan din Cluj.

 Acordul de asociere vizează realizarea în parteneriat a procedurilor de achiziție publică necesare implementării proiectului „Tren Metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida” Componenta 2, Tren Metropolitan Cluj.

 Potrivit primarului Emil Boc, vor fi realizate 8 parcări auto pentru ca cei care vin la Cluj să îşi poată parca maşina şi să ia trenul metropolitan.

 „În urma analizei strategice a rezultat că şi comuna Gârbău trebuie introdusă în acord.

Vor fi realizate 8 parcări auto: la Gârbău, la Rădaia, la Hoia, la Dezmir, la Apahida, la Câmpeneşti, la Jucu de Jos şi la Bonţida.

Parcările auto vor fi pentru cei care vin cu maşina şi vor să ia trenul metropolitan.

De asemenea, pe raza municipiului Cluj-Napoca se realizează pasajul de la aeroport.

Este vorba despre un pasaj pietonal subteran pentru cei care vin cu trenul metropolitan la staţia de la aeroport.

Pe raza municipiului Cluj-Napoca se realizează un pasaj rutier subteran pe strada Fabricii de Zahăr.

Se face pentru ca acolo să nu mai fie barieră, să nu se mai oprească trenul metropolitan la barieră.

Se va mai realiza un pasaj pietonal la Ira care va asigura legătura cu staţia de metrou pentru a putea asigura conectivitatea cu Bulevardul Muncii.

Ceea ce au făcut alţii în Europa acum 20-30 de ani, noi facem acum.

Asta este realitatea.

Important este că se face.

Intrăm în linie dreaptă spre a obţine ultimele documente.

Vom mai avea încă 2 şedinţe de Consiliu Local.

În prima vom aproba acordul de parteneriat cu CFR-ul şi în a doua vom aproba indicatorii tehnico-economici pentru depunerea proiectului.

Proiectul trenului metropolitan se încadrează în ceea ce construim la Cluj-Napoca, un oraş cu o calitate a vieţii mai bună prin diminuarea poluării”, a declarat Emil Boc, în cadrul şedinţei Consiliului Local de luni, 30 septembrie.

 Obiectivele proiectului urmăresc creșterea ofertei de transport pe calea ferată, dar și a capacității de transport public din municipiul Cluj-Napoca, mai ales pe axa vest-est.

De asemenea, timpul de deplasare pe axa vest-est se va reduce, în condițiile în care se estimează că peste 17.

000 de calători vor putea ajunge în zona centrală a Clujului în mai puțin de 30 de minute.

Astfel, prin implementarea proiectului va fi descongestionată infrastructura rutieră existentă (zona DN1).

De asemenea, va fi asigurată o legătură intermodală între calea ferată și Aeroportul din Cluj, iar un alt obiectiv constă în reducerea poluării prin descongestionarea arterelor rutiere, transportul pe calea ferată fiind nepoluant.

 Municipiul Cluj-Napoca este lider de asociere în cadrul acordului ce va fi semnat de primăriile din zona metropolitană.

 Proiectul propune introducerea unui serviciu de Tren Metropolitan pe infrastructura existentă a căii ferate între: Bonţida – Cluj-Napoca – Gârbău.

Printre benficiarii proiectului sunt locuitorii de pe teritoriul a șase unități administrativ-teritoriale: municipiul Cluj-Napoca și comunele: Apahida, Baciu, Bonțida, Gârbău și Jucu.

Trenul metropolitan din Cluj va descongestiona traficul rutier de pe DN1, DN1F și DN1C și va reprezenta o soluție modernă și nepoluantă de transport pentru mii de călători.

 „Cererea de transport ridicată, raportată la capacitatea infrastructurii de transport rutier face ca principalele artere care intra în Municipiul Cluj-Napoca (DN1, DN1F și DN1C) să fie congestionate la orele de vârf.

Calea ferată formată din magistralele 300 și 401 străbate cea mai mare parte a principalului culoar de dezvoltare.

Astfel, dezvoltarea unui sistem de transport metropolitan pe calea ferată ar reprezenta o soluție viabilă pentru peste 17.

000 de locuitori, care ar putea accesa zona centrală a Municipiului Cluj-Napoca, în mai puțin de 30 de minute”, se arată în documentația publicată în transparență decizională de Ministerul Transporturilor.

Proiectul Tren Metropolitan Cluj constă în introducerea unui serviciu de transport public de călători de-a lungul infrastructurii existente de cale ferată, între Gârbău și Bonțida, cu 23 de puncte de îmbarcare-debarcare, dintre care cinci stații feroviare vor fi modernizate, iar alte opt stații vor fi realizate de la zero.

 Lungimea traseului de tren metropolitan va fi de 48,8 km.

„Vor fi 23 de staţii pe distanţa celor 50 de kilometri între Bonţida şi Nădăşel.

 30 de trenuri pe zi cu o frecvenţă de circulaţie din 30 în 30 de minute.

Distanţa medie dintre staţii este de 2,12 kilometri.

Timpul total al unei călătorii este de o oră şi 5 minute.

Trenul va circula cu o viteză de aproximativ 45-50 de kilometri.

Acest proiect va avea un impact mare pentru ceea ce înseamnă dezvoltarea metropolitană a Clujului”, a declarat Emil Boc, în cadrul unei conferinţe de presă dedicată proiectelor de infrastructură majoră din Cluj.

 Valoarea proiectului trenului metropolitan este de 205 milioane de euro, inclusiv TVA.

Finanțarea investiției va putea fi realizată din fonduri europene, prin Programul Transport 2021-2027.

Citiți monitorulcj.

ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.

ro

Lasă un răspuns