Versiunea restilizată a Dacia Spring va fi prezentată la final de februarie și va ajunge la vară la clienți.
Dacia Spring este cea mai ieftină mașină electrică din UE, și-a găsit anul trecut 61.000 de clienți, dar față de acum doi ani se anunță concurență serioasă pe piață.
Cea mai mare schimbare așteptată de clienți nu ține de design sau de dotări.Dacia Spring a ajuns la primii clienți acum aproape trei ani, în România sunt peste 15.000 de mașini pe străzi, dintre care aproape 7.000 au ajuns anul trecut.
Mașina s-a scumpit cu peste 10% în acești ani, astfel că, în cele mai multe piețe europene are prețuri de pornire de 20.500 – 21.000 euro, înainte de aplicarea subvențiilor.
Versiunea cu motor mai puternic costă peste 22.500 euro.A venit și pentru Spring momentul unui facelift, iar presa franceză a scris mult despre ce ar putea aduce nou.
Vor fi ceva schimbări la exterior și la interior, dar probabil nu radicale, fiindcă Dacia nu vrea ca mașina să devină prea scumpă.
Unele publicații au scris că Spring restilizat va avea baterie ceva mai mare și autonomie ceva mai bună, adică peste 200 km.Nu sunt semne că Dacia Spring va fi produsă la vreo uzină din UE, ci tot în China, fiindcă în prezent mașina nu ar putea fi asamblată în Europa la costuri la fel de mici precum în Wuhan.Se vor menține cele două versiuni de motorizare, dar cel mai așteptat aspect va fi cel al prețului, fiindcă pe o piață europeană unde se micșorează subvențiile guvernamentale, companiile auto s-au văzut nevoite să reducă prețurile, pentru a compensa.
Dacia deja a ieftinit Spring în câteva piețe europene unde subvențiile s-au micșorat sau au dispărut.Rămâne de văzut ce se va întâmpla cu prețurile Dacia Spring facelift, dar deja un prag simbolic de preț pentru micile electrice de oraș se conturează pe piața din UE: cât mai multe modele ar trebui să aibă un preț de pornire de sub 20.000 euro, chiar dacă variantele cu baterie mai mare costă pe la 25.000 de euro la același model.Sursa foto: Dreamstime.com