Primăria Cluj-Napoca a lansat, în urmă cu câteva zile, licitația pentru „Asigurarea infrastructurii pentru transportul verde – Amenajare pista de biciclete pe Calea Turzii – str.
Observatorului”.
Contractul este estimate la 4.661.580 lei, bani proveniți din fonduri europene, prin Planul National de Redresare și Reziliență – PNRR. Criteriul de atribuire a contractului îl reprezintă prețul cel mai scăzut.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor este data de 5 februarie 2024.
Investiția a fost inclusă și în proiectul de buget al municipiului Cluj-Napoca pe anul acesta.Pistele de biciclete vor avea o lungime de 3,6 km și vor favoriza mijloacele de transport alternativ, fără a afecta circulația.
Amenajarea pistelor de bicicletă pe cele câteva artere din oraș, cu scopul de a favoriza mijloacele de transport alternativ, dar fără a afecta circulația, va contribui la realizarea unei conexiuni mai bune între cartiere. Potrivit proiectului, trama stradală pe străzile Observatorului și Calea Turzii vor fi reconfigurate.
Pistele de biciclete vor fi adiacente părții carosabile.În luna noiembrie 2023, Primăria a emis autorizația de construire pentru acest obiectiv. Durata de execuție a lucrărilor este estimată la 12 luni de la data începerii efective, situație în care perioada de valabilitate a autorizaţiei se extinde pe întreaga durată de execuţie a lucrărilor autorizate.
Anterior, consilierii locali din Cluj-Napoca au aprobat proiectele de hotărâre privind amenajarea de piste de biciclete în oraș, atât pe Calea Turzii-str.
Observatorului, cât și pe strada Drumul Sfântul Ion.Scopul proiectului vizează stimularea modalităților de transport alternativ și reducerea poluării.
Potrivit edilului Emil Boc, amenajarea pistei de biciclete nu se va face în detrimentul conducătorilor auto. „Proiectul are menirea de a întregi calitatea vieții la Cluj, pentru două zone mari din oraș, Calea Turzii și strada Observatorului.
Nu luăm benzi de circulație pentru a crea piste de biciclete”, a declarat edilul Emil Boc în ședința de Consiliu Local. „La nivelul municipiului Cluj-Napoca prioritatea este legarea pistelor existente, mai ales pe direcția est-vest și nord-sud.
Dezvoltarea rețelei de piste pentru biciclete pe segmente a făcut ca principala problemă a rețelei să fie discontinuitatea eu.
Chiar dacă există piste pentru biciclete proiectate destul de bine (pista de pe strada Bună Ziua), ele nu sunt racordate la rețeaua orașului.
Doar în zona centrală s-a configurat de-a lungul anilor o rețea mai stabilă de pistă pentru biciclete.
Investiția propusă va susține mobilitatea urbană verde prin asigurarea infrastructurii pentru transportul verde de tip piste de biciclete și alte vehicule electrice ușoare”, arăta administrația locală în proiectul de hotărâre.Potrivit municipalității, cartierele Clujului, precum Mănăștur, Zorilor, Mărăști, Gheorgheni și Grigorescu, urmează să dețină o legătură velo directă cu centrul orașului.Potrivit municipalității, dezideratul pentru 2027 este ca fiecare cartier major să dețină o legătură velo directă cu centrul orașului (mai ales Mănăștur, Zorilor, Mărăști, Gheorgheni și Grigorescu).Citiți monitorulcj.ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.ro