Datele solide privind vânzările cu amănuntul din SUA şi rezultatele financiare îmbunătăţite ale Walmart au stimulat pieţele şi au sporit încrederea că cea mai mare economie din lume va evita recesiunea şi va realiza o „aterizare uşoară”, scrie Financial Times, preluat de Ziarul Financiar.
Acţiunile americane cresc după datele încurajatoare cu privire la vânzările cu amănuntul Vânzările cu amănuntul au crescut cu 1% în iulie, a raportat joi biroul de statistică, cea mai mare creştere din ultimul an şi jumătate şi cu mult peste previziunile economiştilor privind o creştere de 0,3%.
Acţiunile Walmart, cel mai mare retailer din lume, au crescut cu 8% după ce a raportat o creştere anuală de 4,2% a vânzărilor la principalele sale magazine din SUA şi a majorat prognoza anuală de profit.
Vezi mai multe articole din categoria economic „Până acum, nu ne confruntăm cu un consumator mai slab în general”, a spus directorul general al Walmart, Doug McMillon, analiştilor după rezultatele trimestriale.
Datele şi comentariile vor fi o uşurare pentru investitorii care s-au temut că slăbirea pieţei forţei de muncă şi rapoartele negative din partea altor companii de consum indică faptul că economia SUA se îndreaptă spre o încetinire.
S&P 500 a crescut cu 1 %.
Randamentul obligaţiunilor de trezorerie pe doi ani, sensibile la politică, a crescut cu 0,14 puncte procentuale, ajungând la 4,09%, în timp ce randamentul pe 10 ani a crescut cu 0,12 puncte procentuale, ajungând la 3,94%.
Randamentele cresc pe măsură ce preţurile scad.
Cifra vânzărilor cu amănuntul de joi „a contribuit la atenuarea oricăror temeri că economia SUA se încadrează într-o recesiune iminentă”, a spus Mona Mahajan, senior investment strategist la Edward Jones.
Mişcările pieţei au urmat, de asemenea, datele care arată că cererile iniţiale de şomaj pentru săptămâna care s-a încheiat la 10 august au ajuns la 227.
000 – mai mici decât previziunile consensului de 235.
000 şi mai mici decât citirea revizuită a săptămânii anterioare de 234.
000.
Observând că aceste cereri de şomaj au „evoluat într-o direcţie bună”, Mahajan a declarat că acest lucru şi cifrele privind vânzările cu amănuntul „contribuie cu adevărat la susţinerea scenariului aterizării uşoare.
.
.
Consumatorul poate slăbi, dar nu se prăbuşeşte”.
Consumatorii americani au dat semne de oboseală în ceea ce priveşte cheltuielile, după ani de inflaţie persistentă care abia acum se diminuează.
Presiunile asupra preţurilor au fost bune pentru Walmart, unde numărul tranzacţiilor este în creştere în SUA.
Potrivit grupului de cercetare de piaţă Numerator, magazinele Walmart au obţinut 21,4% din vânzările din SUA în ultimul an, câştigând teren în faţa rivalilor din domeniul supermarketurilor, cum ar fi Kroger şi Albertsons, care au încercat să fuzioneze în parte pentru a concura cu Walmart.
Inflaţia din SUA este în scădere, luna trecută coborând din nou sub 3 %, dar nivelul preţurilor la alimente şi bunuri de consum este între un sfert şi o treime mai mare decât înainte de pandemia de coronavirus, arată datele guvernamentale.
Walmart a fost unul dintre comercianţii cu amănuntul care au majorat reducerile pentru a atrage cumpărătorii în magazine.
În al doilea trimestru a oferit reduceri temporare de preţuri la 7.
200 de articole, inclusiv o creştere cu 35% a numărului de astfel de „rollback-uri” pentru alimente.
„Reducem preţurile.
Pentru acest trimestru, atât Walmart US, cât şi Sam’s Club US au fost uşor deflaţioniste în general”, a declarat McMillon.
Sam’s Club este lanţul de magazine Walmart destinat exclusiv membrilor, unde vânzările în acelaşi magazin au crescut cu 4,6% în trimestru.
Veniturile trimestriale de 169,3 miliarde de dolari au depăşit estimările de 168,47 miliarde de dolari, după o creştere de 4,8% de la an la an, mai rapidă decât estimările anterioare ale Walmart.
Venitul net a scăzut cu 43% până la 4,5 miliarde de dolari, o scădere care a reflectat anumite elemente unice.
Excluzând aceste elemente, profitul ajustat pe acţiune a crescut cu aproape 10%, la 67 de cenţi, depăşind estimările.