Laura Buciu Laura Buciu Imagine cu caracter ilustrativ Într-un anunţ de rechemare în service, autorităţile americane de reglementare a siguranţei au declarat că o piesă defectă a făcut ca maşinile să nu poată detecta şi avertiza şoferii atunci când capota frontală este descuiată, riscând ca aceasta să se deschidă complet atunci când maşina se pune în mişcare, potrivit BBC.
Tesla a început să investigheze problema în martie, după ce în China, unde a fost fabricată piesa, au apărut plângeri cu privire la „evenimente de deschidere neintenţionată a capotei”, scrie BBC.
Vezi mai multe articole din categoria economic Rechemarea afectează un număr semnificativ de vehicule fabricate de companie în ultimii ani, inclusiv anumite maşini Model 3, Model S şi Model X fabricate începând cu 2020.
Ancheta Tesla a constatat că problemele au fost mai frecvente în China decât în Europa sau America de Nord, „din motive necunoscute”, potrivit documentelor National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) publicate despre rechemare.
În SUA, compania a declarat că are cunoştinţă de doar trei rapoarte potenţial legate de problemă şi că nu are cunoştinţă de niciun accident sau rănire.
Luna aceasta, „din exces de prudenţă, în timp ce toate studiile de inginerie continuă, Tesla a luat decizia de a rechema voluntar vehiculele afectate”, conform documentelor NHTSA.
Tesla începuse să trimită actualizarea software către clienţi în luna iunie.
Conform notificării, doar 1% dintre vehiculele implicate în rechemare sunt susceptibile de a avea defectul respectiv.
Aceasta este cea mai recentă notificare de rechemare în care este implicată compania de automobile electrice a lui Elon Musk, care şi-a sporit producţia în mod spectaculos în ultimii ani.
Cea mai mare a implicat actualizări de siguranţă pentru sistemul său auto-pilot pentru mai mult de două milioane de maşini la sfârşitul anului trecut.