Mobilizare slabă pe segmentul Nădășelu-Zimbor de pe A3. Asociația Pro Infrastructura: „Nu ne-ar mira dacă dealurile transilvănene ar lua-o la vale, iar din terasamente la primăvară vom culege buruieni”.

Spread the love

  Secțiunea Nădăşelu-Zimbor-Poarta Sălajului (A3) prezintă un peisaj dezolant.

În urmă cu două săptămâni, Asociația Pro Infrastructura (API) semnala slaba mobilizare de pe acest segment al Autostrăzii Transilvania.

 În continuare, lucrările înaintează anevoios, iar șansele de respectare a jaloanelor PNRR, pentru obținerea finanțării europene, sunt tot mai reduse.

„Și Nădășelu-Zimbor, tot chinuitor.

La fel ca Zimbor-Poarta Sălajului filmat pe 12 iulie, și pe lotul vecin am găsit în 24 iulie aceeași mobilizare slabă a celor de la UMB care sunt întinși pe prea multe șantiere și se concentrează puternic pe A7 Buzău-Focșani, restul proiectelor suferind”, arată API.

 „În plus, dacă nu suntem prea impertinenți, ne-am hazarda la o recomandare: antreprenorul să își protejeze taluzurile și terasamentele pentru sezonul ploios/rece.

În caz contrar, nu ne-ar mira dacă dealurile transilvănene ar lua-o (și mai rău) la vale, iar din terasamente la primăvară vom culege buruieni”, explică sursa citată.

 Oficialii CNAIR au extins „cu multă indulgență” termenele de finalizare pentru Nădășelu-Zimbor (iulie 2026), respectiv pentru Zimbor-Poarta Sălajului (decembrie 2026), potrivit ultimului grafic de execuție aprobat și raportat public.

„Secțiunea Zimbor-Poarta Sălajului ar putea fi deschis în 2025 dacă oficialii CNAIR închid în următoarele luni licitația nodului Românași, fără de care tronsonul este muzeu”, potrivit sursei citate.

 O altă secțiune problematică vizează zona viaductelor de la Nădășelu și Topca Mică, din județul Cluj, pentru care CNAIR a semnat, cu întârziere, contractul de 1 miliard de lei.

 Realizarea traseului modificat la Nădășelu și Topa Mică (A3) presupune termene de 9 luni pentru proiectare și alte 18 luni pentru execuție.

Contractul a ajuns la turcii de la Ozaltin, fiind semnat pe 5 iunie 2024.

 „Le va fi foarte greu să termine în 2026 și să se încadreze în cerințele PNRR”, precizează Asociaţia Pro Infrastructură.

Citiți monitorulcj.

ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.

ro

Lasă un răspuns