Utilizatorii de telefonie nemulțumiți de prețul și condițiile oferite de proprii operatori de comunicații și-au mutat anul trecut peste 1,5 milioane de numere de telefon în alte rețele unde au primit un preț mai bun, arată datele oficiale anunțate vineri de Arbitrul telecom (ANCOM).
RCS&RDS este operatorul care a primit cele mai multe numere atât de telefonie mobilă, cât și de telefonie fixă.
Anul trecut a continuat tendința de creștere a volumului de numere de telefon portate, fiind stabilit un nou record de portări, de la lansarea, în 2008, a serviciului de portabilitate, care permite utilizatorilor să-și păstreze numărul de telefon atunci când își schimbă operatorul de comunicații.
Mai exact au fost portate peste 1,54 milioane de numere de telefonie.
Recorduri au fost înregistrate și în ceea ce privește numărul mediu de portări pe lună, acesta atingând valoarea de 128.439.
Cele mai multe portări, de peste 140 de mii, au fost realizate în lunile martie și noiembrie 2023.În procesele de portare desfășurate în 2023 au fost implicați 37 de furnizori de telefonie fixă şi mobilă.
Din totalul portărilor aferente anului trecut, 87% au fost realizate de către utilizatori – persoane fizice și 13% de către persoane juridice.96% din totalul numerelor portate, respectiv peste 1,47 milioane de numere au fost numere de telefonie mobilă, în timp ce peste 68.000 de numere au fost de telefonie fixă.
RCS&RDS este furnizorul care a primit, prin portare, cele mai multe numere mobile, respectiv 866.855, fiind urmat de Vodafone cu 289.838 de numere primite și Orange cu 181.522.
Telekom Romania Mobile Communications a primit 111.751 de numere, Orange Romania Communications 22.876 și alții 104.Din totalul numerelor de telefonie mobilă portate în 2023, 58% (851.637) au fost numere utilizate pe bază de abonament.Din totalul numerelor de telefonie fixă, cele mai multe au fost portate în rețelele RCS&RDS (24.276 numere), Orange (13.344) și Vodafone (11.903).Din totalul numerelor fixe portate în 2023, 11.313 au fost numere independente de locație, numere cu acces gratuit și numere cu tarif special.
Pe parcursul anului trecut ANCOM a primit 450 de petiții privind portarea numerelor de telefon, utilizatorii semnalând în special aspecte legate de anularea proceselor de portare, în contextul în care au fost reofertați de către furnizorii la care intenționau să renunțe, precum și rezilierea contractului aferent numărului de telefon alocat inițial provizoriu.
Amintim că, începând cu data de 15 august 2023, în eventualitatea în care procesul de portare nu se finalizează, furnizorul acceptor trebuie să ceară abonatului, în termen de 30 de zile de la ultima zi din intervalul de portare, acordul pentru continuarea relației contractuale prin intermediul numărului de telefon alocat provizoriu, în caz contrar contractul aferent acestui număr încetând de drept, fără niciun fel de formalități.Sursa foto: Niccolo Pontigia / Dreamstime.com