Comisia Europeană a trimis cereri de informaţii către 17 platforme şi motoare de căutare online foarte mari, în temeiul Regulamentului privind serviciile digitale.Comisia Europeană cere informaţii de la TikTok, YouTube, AliExpress şi Instagram Potrivit CE, acestea trebuie să furnizeze mai multe informaţii cu privire la măsurile pe care le-au luat pentru a se conforma obligaţiei de a acorda acces, fără întârzieri nejustificate, la datele care sunt public accesibile, prin interfaţa lor online, pentru cercetătorii eligibili.
„Accesul cercetătorilor la date este esenţial pentru a se asigura responsabilizarea şi controlul public al politicilor platformelor.
Accesul cercetătorilor la datele disponibile public contribuie în mare măsură la obiectivele RSD, ceea ce este deosebit de important având în vedere evenimentele următoare cum ar fi alegerile la nivel naţional şi la nivelul UE, precum şi pentru monitorizarea continuă a prezenţei conţinuturilor şi bunurilor ilegale pe platformele online”, transmite CE.
Vezi mai multe articole din categoria externe Informaţiile solicitate trebuie trimise CE până în 9 februarie.
Sunt vizate AliExpress, Amazon Store, AppStore, Bing, Booking.com, Facebook, Google Search, Google Play, Google Maps, Google Shopping, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, YouTube şi Zalando.
CE aminteşte că, în 18 decembrie 2023, a iniţiat împotriva „X” o procedură oficială de constatare a neîndeplinirii obligaţiilor, din mai multe motive, printre care suspiciunea de încălcare a obligaţiilor referitoare la accesul cercetătorilor la date.