Recent, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA anunța închiderea de la 1 iulie a tronsonului feroviar Cluj-Napoca – Aghireșu, pentru lucrări de electrificare și reabilitare, situație în care trenurile vor fi înlocuite cu autocare.
Este vorba despre lucrările de modernizare a liniei de cale ferată Cluj-Episcopia Bihor va crește viteza de deplasare a trenurilor la 120-160 km/h, iar distanța va fi parcursă în circa două ore.
Până atunci însă, în perioada 1 iulie 2024 – 30 aprilie 2026, tronsonul feroviar Cluj-Napoca – Aghireșu, LOTUL 1 al obiectivului Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, se va închide total pentru desfășurarea lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii pe întregul traseu în lungime de 30,41 km, potrivit unei informări publicate, vineri, de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.
Primăria Aghireșu a făcut o sesizare către Compania Națională de Căi Ferate CFR – Regionala CFR Cluj privind deficiențele în transportul alternativ cu mijloace auto.
Astfel, având în vedere că de la 1 iulie a fost suspendat în totalitate transportul de persoane cu trenul pe ruta Cluj-Napoca-Aghireșu-Huedin și retur, în contextul „nemulțumirilor manifestate de către navetiștii din comuna Aghireșu, județul Cluj și a altor cetățeni care utilizează aceste mijloace de transport”, precum „lipsa locurilor din autocare care asigură transportul persoanelor, valoarea biletelor de călători, programul și capacitatea de transport a autocarelor, precum și alte aspecte legate de transportul persoanelor”, Primăria comunei Aghireșu a făcut o sesizare pe adresa Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR” și propune consultări între reprezentanții companiei, ai operatorului feroviar și ai călătorilor, pentru remedierea problemelor.
„Vă solicităm să aprobați o întâlnire (.
.
.
), cu Primarul comunei Aghireșu la care să participe reprezentanți ai Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR”, reprezentanți ai operatorului de transport, și reprezentanți ai navetiștilor din comuna Aghireșu, județul Cluj”, se arată în sesizarea inițiată de Primăria Aghireșu.
Pentru asigurarea în bune condiții a transportului alternativ de călători, afectați de lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare a magistralei M300, Compania Națională de Căi Ferate „CFR” anunța că pune la dispoziția călătorilor, de către operatori, 53 de autocare care vor circula în locul trenurilor conform orarului stabilit de fiecare operator în parte pe anumite distanțe, care asigură legătura rutieră inclusiv cu stațiile de cale ferată de pe loturile 2, 3 și 4, de la Aghireșu la Oradea.
Lucrările de electrificare și reabilitare a căii ferate pe tronsonul feroviar Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria (166,2 km) sunt finanțate din fonduri nerambursabile PNRR, cu o valoare totală pe cele 4 loturi de 7,68 miliarde de lei, fără TVA, și au termen estimat de finalizare anul 2026.
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsFoto: Depositphotos.
comCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro