Boeing investighează o nouă problemă de calitate la avionul său 787 Dreamliner, după ce a descoperit că sute de elemente de fixare au fost instalate incorect pe fuselajele unor aparate de zbor nelivrate, au spus două persoane familiare cu problema, relatează Reuters.
Cea mai recentă dintr-o serie de probleme de producție care-l afectează pe producătorul american de avioane implică „înșurubarea” sau strângerea incorectă, la o fabrică Boeing, a peste 900 de elemente de fixare per avion – împărțite în mod egal între ambele părți ale mijlocului corpului avionului, au spus ei.
Nu există nicio îngrijorare imediată cu privire la siguranța zborului, dar Boeing lucrează la a înțelege ce a cauzat problema și dacă trebuie reluată lucrarea sau cât de mult trebuie refăcut odată ce investigația sa este finalizată, au spus sursele care au cerut să își păstreze anonimitatea.
Boeing a confirmat pentru Reuters că face verificări și a spus că a avut un impact limitat sau egal cu zero asupra livrărilor.
„Echipa noastră 787 verifică elementele de fixare din zona laterală a caroseriei a unor avioane 787 Dreamliner nelivrate pentru a se asigura că respectă specificațiile noastre de inginerie.
Flota în serviciu poate continua să funcționeze în siguranță”, a spus un purtător de cuvânt.
„Ne acordăm timpul necesar pentru a ne asigura că toate avioanele respectă standardele noastre de livrare înainte de livrare.
Lucrăm îndeaproape cu clienții noștri și cu FAA și îi ținem la curent.
”Administrația Federală a Aviației nu a răspuns imediat unei cereri de comentarii.
Producătorul american de avioane a fost verificat de autoritățile de reglementare și clienți după un incident din 5 ianuarie în care un 737 MAX mai mic operat de Alaska Airlines a fost forțat să aterizeze de urgență după ce o bucată de fuzelaj a explodat în timpul zborului.
Cel mai recent defect de fabricație a fost descoperit în interiorul fabricii companiei din Carolina de Sud, unde suprafața ușoară din compozit de carbon al avionului 787 este atașată de suporturi scheletice din interiorul secțiunilor fuselajului numite lonjeroane.
Sursele au spus că elementele de fixare afectate au fost strânse din partea greșită.
În ianuarie, Boeing a emis un buletin furnizorilor care prezentau practici pentru a se asigura că șuruburile sunt strânse corespunzător în urma inspecțiilor la 737 MAX 9 după incidentul cu bucata de fuselaj desprinsă în timpul zborului.
Datele de tracking au confirmat că livrările de 787 continuă, deși într-un ritm mai lent decât de obicei, în urma unei încetiniri anterioare a producției.
FlightRadar24 a declarat că un model 787-10 a plecat miercuri către clientul său european.
Companiile aeriene sunt îngrijorate de întârzierile existente la livrare, unii cumpărători estimând întârzieri medii de câteva luni.
Citește și: