Ce s-a întâmplat cu Emil Boc în campania electorală? Posibile cauze.

Spread the love

  În perioada iunie 2023 – iunie 2024, Pulsul Politic a desfășurat o analiză detaliată asupra reacțiilor și comentariilor din mediul online referitoare la primarul Emil Boc, utilizând un algoritm avansat de analiză a sentimentului.

Studiul a cuprins 21.

703 puncte de analiză de pe Facebook și TikTok, dezvăluind tendințe interesante și momente cheie care au influențat percepția publicului.

 Unul dintre principalele rezultate ale analizei a fost identificarea unui trend descendent constant în sentimentele exprimate față de Emil Boc.

Acest trend, observat încă din luna iunie 2023, este caracteristic politicienilor cu o prezență publică îndelungată, reflectând uzura inevitabilă pe care o aduce timpul în cariera politică.

Cu toate acestea, deși a pornit de la un scor ANA de 61, indicând o percepție foarte bună, Emil Boc a încheiat perioada cu un scor de 46, situându-se încă în intervalul de percepție pozitivă, dar în partea inferioară a acestuia.

Un moment notabil în analiza sentimentului a fost înregistrat în luna martie 2024, când s-a observat o creștere semnificativă a numărului de mențiuni pe care Emil Boc le-a primit online.

Această intensificare a fost mai pronunțată pe TikTok decât pe Facebook, acționând ca un catalizator pentru algoritmii rețelei sociale.

În aprilie 2024, scorul de sentiment a crescut brusc și pe termen scurt, sugerând posibilitatea unei campanii concentrate și plătite, menite să corecteze percepțiile negative.

Începând cu finalul lunii aprilie 2024, Emil Boc a experimentat o scădere dramatică a scorului ANA, ajungând la 11, aproape de categoria „foarte rău”.

Astfel de căderi abrupte sunt de obicei asociate cu gafe politice, anunțuri nepopulare cu impact emoțional puternic sau alte probleme de comunicare cu potențial de viralizare.

În absența acestor factori specifici în cazul lui Emil Boc, este foarte probabil ca această scădere să fie rezultatul unei campanii bine implementate pe social media, targetată în special pe publicul tânăr și pe first-time voters, care deseori au un nivel scăzut de înțelegere a mecanismelor administrației publice.

Cei de la Pulsul Politic au găsit două cauze posibile care au putut aduce declinul brusc:Conform sursei citate anterior, în ultimele 9 luni analizate, au fost rulate un număr semnificativ de reclame plătite pe contul de Facebook al lui Emil Boc:Această diferență substanțială în numărul de reclame plătite poate indica o strategie diferită de campanie și o intensitate mai mare a eforturilor de comunicare ale contracandidaților.

Citiți monitorulcj.

ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.

ro

Lasă un răspuns