Un nou pod pietonal, în centrul Clujului. Va fi construit pe traseul vechiului pod al Nemților din 1735 – FOTO

Spread the love

  Podul a fost distrus de inundații de câteva ori și a fost refăcut, apoi în secolul XX a fost dezafectat.Primăria Cluj a prevăzut fonduri în bugetul pe 2024 pentru a porni proiectul de refacere a Podului Nemților.

Acest obiectiv a fost deja inclus în Masterplanul pentru malurile Someșului, elaborat de spaniolii de la Practica.După construirea fortificației imperiale austriece de pe Cetățuie, s-a luat în considerare construirea unui pod peste râul Someș care să fie destinat garnizoanei imperiale.Podul ridicat cu această ocazie, în zona actualei Case Tranzit, a fost un pod suspendat, o realizare tehnică deosebită pentru acea perioada, și a intrat în conștiința clujenilor sub numele Podul Nemților.

Datorită caracterului sau pietonal și faptului că era păzit în permanență de soldații din garnizoana imperială, Podul Nemților a fost, de asemenea, un pod acoperit.Podul a fost refăcut în anul 1801 și, apoi, în urma distrugerilor cauzate de inundații, în anul 1840.

Ulterior, și-a pierdut rolul militar, însă datorită stării avansate de degradare a fost scos din uz în anul 1926.

Actualele autorități locale au adus în discuție, încă de prin 2015, o eventuală reconstruire a podului.În secolul al XIX-lea și la începutul secolului al XX-lea au fost ridicate în amonte încă două poduri devenite necesare datorită extinderii orașului în această direcție.„Istoria acestui pod începe în 1735, după construirea fortificației imperiale austriece de pe Cetățuie, când s-a considerat necesar existența unui pod peste Someș care să fie destinat exclusiv uzului garnizoanei imperiale.

Podul ridicat cu această ocazie, în zona actualei Case Tranzit, a fost un pod suspendat, o realizare tehnică deosebită pentru acea perioada, și a intrat în conștiința clujenilor sub numele Podul Nemților.Fiind pietonal și păzit în permanență de soldații din garnizoana imperială, Podul Nemților a fost primul și singurul pod acoperit.

Datorită uzurii a fost desființat la începutul secolului XX.La aproape 100 ani readucem acest pod în istoria și harta turistică a orașului, pod ce va crește valoarea turistică a întregii zone, zonă care acum este în plină modernizare (amenajarea străzii Dragalina, precum și readucerea în spațiul verde a Canalului Morii)”, a anunțat viceprimarul Dan Tarcea.Primăria Cluj-Napoca a publicat vineri, 12 ianuarie, în consultare publică bugetul pe anul 2024.

Municipiul Cluj-Napoca va avea anul acesta un buget de 3.586.425.800 lei (721.281.057 euro), cu o creștere de peste 25,13% (de la 618.957.079 euro) față de anul trecut, a anunțat primarul Emil Boc.Din această sumă, 406.746.374 euro reprezintă bugetul pentru dezvoltare (56,4%) și 314.534.682 euro (43,6 %) bugetul de funcționare. Printre obiectivele finanțate anul acesta se numără metroul, centura metropolitană, dar și aquaparkul, parcul Est și hub-ul educațional din Borhanci.Marile proiecte de infrastructură ale Clujului pornesc anul acesta „la drum” – primele lucrări în teren, atât la metrou, cât și la centura metropolitană, ar trebui să apară pe parcursul acestui an, așa cum arăta și primarul Emil Boc recent.

 Astfel, pe lista proiectelor de investiții de anul acesta se află, cu diverse sume, metroul, centura metropolitană și trenul metropolitan. Lista investițiilor din domeniul transporturilor prevede, totodată, continuarea unor lucrări de reamenajare pe strada O.

Petrovici si a Parcului I.L.

Caragiale, construirea park&ride, modernizarea străzilor Giuseppe Verdi, Valea Chintăului, Valea Seacă, reamenajarea străzilor S.

Toduta, P-ța 14 Iulie, str.

T.

Grozavescu, G.

Enescu din cartierul Grigorescu, asigurarea infrastructurii velo pe Calea Turzii și strada Observatorului, finalizarea lucrărilor în zona Mihail Kogălniceanu și modernizarea Pieței Karl Liebknecht. La capitolul lucrări noi, sunt prevăzute zeci de proiecte, unele anunțate de municipalitate de mai multă vreme – de exemplu achiziția de autobuze electrice autonome și cu hidrogen, revitalizarea culoarului Canalului Morii în cartierul Mărăști sau pasajul rutier de la intersecția Bulevardul Muncii – strada Oașului –,  iar altele apar ca noutate.Mai multe detalii pot fi citite aici:Citiți monitorulcj.ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.ro

Lasă un răspuns