„Vreau să ne concentrăm pe dezvoltarea unei infrastructuri de transport durabile, care să promoveze utilizarea mijloacelor de transport nepoluante și care să reducă congestionarea traficului.
Nu sunt măsuri improvizate de pe o zi pe alta, doar pentru că sună bine, ci o gândire strategică, axată pe o mobilitate eficientă și care să respecte sănătatea clujenilor.
Prin noduri de transport între autobuze, parcări inteligente în zonele semiurbane și soluții de park&ride, înlocuim orele pierdute în trafic cu ore petrecute alături de familie petrecut cu familia sau făcând sport”, mai spune Sabin Sărmaș.
Poziționat în sondaje drept candidatul cu cele mai mari șanse de a-l învinge pe Emil Boc la alegerile din 9 iunie, Sabin Sărmaș și-a prezentat deja alte două proiecte de soluții pentru rezolvarea problemei traficului și a lipsei locurilor de parcare din Cluj-Napoca – „Centura de salvare”, o alternativă rapidă de fluidizare a traficului în toate cartierele orașului până la finalizarea Centurii Metropolitane, constând din zece noi conexiuni rutiere și legături între arterele principale are Clujului, și “5.
000 în 5 ani”, care presupune amenajarea unei rețele de parkinguri subterane pe trei niveluri în diferite locuri din cartierele orașului, cu spații verzi amenajate deasupra, care să asigure în termen de cinci ani un număr total de 5.
000 de locuri noi de parcare.
Concomitent cu acestea, Sabin Sărmaș își propune dezvoltarea unei infrastructuri durabile de transport în comun, care să promoveze utilizarea mijloacelor de transport nepoluante și să reducă aglomerația din trafic.
„Transportul public trebuie să fie într-adevăr o alternativ a mașinii personale, adică să fie comod, rapid și ieftin.
Un transport public eficient poate descuraja utilizarea excesivă a mașinilor personale”, explică Sabin Sărmaș, aflat pe buletinul de vot la poziția numărul 9.
Câteva dintre propunerile sale în acest sens:- Extinderea flotei de vehicule electrice și electrificarea de noi trasee ce permit încărcarea în mers; “Sectorul transporturilor trebuie să fie fără emisii până în 2030 – dacă s-a putut la Turda, se poate și la Cluj-Napoca”, spune Sabin Sărmaș- Reorganizarea rețelei radiale de transport în comun într-o rețea care crește frecvența autobuzelor în cartiere și creează noduri ale rețelei de transport public, astfel încât tranzitul să se realizeze cu un minim de linii utilizate și de timp de așteptare: bucle în cartiere, axă principală de transport Est-Vest, zone de transfer- Optimizarea sistemului de benzi dedicate pentru transportul public- Comasarea unor linii de transport, o frecvență mai mare a autobuzelor și o utilizare mai eficientă a flotei de transport în comun în funcție de capacitate și lungimea rutelor – Reorganizarea totală a modelului de tarifare pentru transportul în comun, actualul model fiind unul învechit – Crearea de soluții de park&ride bine conectate la rețeaua de transport în comunPotrivit statisticilor oficiale, în Cluj-Napoca se află aproximativ 300.
000 de mașini, alte aproximativ 100.
000 tranzitând în fiecare zi orașul.
Publicat la comanda candidatului independent la Primăria municipiului Cluj-Napoca Sabin Sărmaș.
Cod Mandatar Financiar: 24240078CITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro