Autostrada Transilvania. Încă o amânare pentru evaluarea ofertelor la secțiunea cu Tunelul Meseș. Când va fi desemnat câștigătorul pentru cel mai mare contract de autostradă?

Spread the love

  Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prelungit cu o lună termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului pentru licitația ce vizează secțiunea Poarta Sălajului-Zimbor-Nușfalău (41km), fiind cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră lansat până acum în achiziție.

Prezent la deschiderea lucrărilor la tronsonul 1 al centurii metropolitane Cluj, șeful CNAIR, Cristian Pistol, a declarat că în perioada următoare contractul pentru segmentul dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, de pe Autostrada Transilvania, va avea un constructor desemnat.

 „Urmează să închidem și ultimul tronson, cel cu tunelul de la Meseș, pe Autostrada Transilvania (A3), astfel încât întreaga autostradă ori este în faza de exploatare, ori în faza de proiectare și execuție.

Aceste investiții sunt absolut necesare pentru conectarea și dezvoltarea României, iar orice investiție în infrastructură nu face decât să aducă un factor de multiplicare mare în economie”, a declarat luna trecută, la Cluj, șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Ulterior, însă, CNAIR a extins pentru a cincea oară termenul de evaluare a ofertelor pentru segmentul cu tunelul Meseș de pe A3, astfel că sfârșitul lunii iunie este un termen estimat, fiind posibilă, atât o nouă prelungire, dar și o devansare, potrivit economedia.

roDeși evaluarea tehnică a ofertelor s-a finalizat încă din 23 ianuarie 2024, evaluarea acestora a făcut obiectul nenumăratelor termene extinse.

 Inițial, licitația pentru lotul (Poarta Sălajului–Nușfalău) ce include și Tunelul Meseș a fost lansată în noiembrie 2020 (cu o valoare de 4,4 miliarde de lei), însă nu are constructor desemnat la mai bine de trei ani de la lansarea licitației.

  Licitația pentru secțiunea Poarta Sălajului–Nușfalău de pe Autostrada Transilvania, a fost relansată în urmă cu mai bine de un an, pe 10 februarie 2023, iar în august au fost depuse mai multe oferte.

 După depunerea ofertelor, evaluarea a fost amânată inițial pentru februarie 2024, ulterior martie, aprilie, respectiv finalul lunii mai.

Acum, CNAIR a prelungit până în 28 iunie etapa de evaluarea a ofertelor (al cincilea termen de analiză).

 Potrivit CNAIR, cei șapte operatori care au depus oferte sunt:-Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE S.

R.

L.

– EURO-ASFALT d.

o.

o (România – Bosnia Herțegovina)– WEBUILD SPA – MILANO (Italia)– IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.

Ş.

(Turcia)– Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.

S.

– OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.

S.

(Turcia)– MAPA INSAAT VE TICARET A.

S.

(Turcia)– Asocierea NUROL INSAAT VE TICARET A.

S.

– DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.

Ş.

(Turcia)– Asocierea TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.

S.

– DOGUS INSAAT VE TICARET A.

S.

(Turcia)Durata de realizare a contractului este de 78 de luni dintre care 18 luni destinate proiectării și 60 execuției.

 Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 km).

Valoarea estimată este de 7,48 miliarde lei fără TVA, iar finanțare va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile.

Citiți monitorulcj.

ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.

ro

Lasă un răspuns