Laura Buciu Laura Buciu Potrivit unui studiu realizat de Institutul pentru cercetare în domeniul politicilor publice (IPPR), bărbaţii albi şi bogaţi sunt cei mai mari poluatori din transporturile din Marea Britanie, scrie The Guardian.
Sursa foto: Pexels Cercetarea realizată de Institutul pentru cercetare în domeniul politicilor publice (IPPR) a analizat emisiile din transporturi în funcţie de venit, sex, locaţie, etnie şi vârstă.
Studiul a împărţit emisiile din transporturi în zboruri internaţionale şi interne, transport rutier privat şi transport public.
Cei mai bogaţi 0,1% din Marea Britanie emit de 22 de ori mai multe emisii din transporturi decât persoanele cu venituri mici şi de 12 ori mai mult decât media.
Datele arată că venitul este direct legat de nivelul de mobilitate, persoanele care câştigă peste 100.
000 de lire sterline călătorind în medie de cel puţin două ori mai mult în fiecare an decât cele cu venituri sub 30.
000 de lire sterline.
Vezi mai multe articole din categoria externe Persoanele care fac parte din categoria celor mai defavorizate 10% sunt de departe responsabile de cele mai puţine emisii, deşi deplasarea cu avionul reprezintă totuşi mai mult de jumătate din totalul emisiilor lor.
Bărbaţii sunt responsabili pentru mult mai multe emisii provenite din transporturi decât femeile.
Conform datelor, emisiile generate de zborurile cu avionul ating cote maxime între 25 şi 35 de ani, iar persoanele de peste 65 de ani sunt cele care zboară cel mai puţin.
Transportul rutier privat atinge vârstele maxime la vârsta mijlocie, iar cele mai multe emisii anuale sunt produse de persoanele cu vârste cuprinse între 49 şi 65 de ani.
Emisiile generate de transportul public sunt cele mai ridicate în rândul tinerilor şi scad cu cât îmbătrânesc mai mult.
Persoanele care locuiesc în zonele rurale tind să emită mai mult decât cele din zonele urbane.
Acestea emit mai mult din cauza condusului auto, ceea ce reflectă probabil dependenţa de transportul privat în multe zone rurale, care sunt adesea mai puţin bine deservite de autobuze şi trenuri.
Studiul a împărţit emisiile între „britanicii albi” şi „britanicii care nu sunt albi” şi a constatat că, pe cap de locuitor, albii au avut tendinţa de a emite mai mult prin intermediul zborurilor şi al transportului privat şi puţin mai puţin prin intermediul transportului public decât non-albii.
În Regatul Unit, transportul este în prezent cea mai mare sursă de emisii, iar raportul solicită guvernului să îmbunătăţească rapid transportul public, să stimuleze deplasările active şi să accelereze tranziţia către vehiculele electrice.
De asemenea, se solicită noi taxe pentru avioanele private şi reintroducerea interdicţiei din 2030 privind vehiculele pe benzină şi motorină.
Maya Singer Hobbs, cercetător senior la IPPR, a declarat: „Reducerea emisiilor poate aborda de fapt o parte din această nedreptate, dacă se face în mod corect.
Dar, deşi nu toată lumea trebuie să facă aceleaşi schimbări, cei care au cea mai bună situaţie financiară trebuie să facă cel mai mult”.
Stephen Frost, cercetător principal la IPPR, a declarat că studiul a demonstrat cine este cel mai bine plasat pentru a-şi reduce emisiile şi cum să abordeze „nedreptatea care stă la baza pentru cine funcţionează în prezent sistemul de transport”.
„Acum nu este momentul să încetinim eforturile noastre de a ajunge la zero net, făcând acest lucru nu face decât să alimenteze inegalităţile existente în domeniul transporturilor.
Următorul guvern britanic trebuie să accelereze ritmul prin prezentarea unui plan credibil, echitabil şi axat pe oameni pentru călătorii mai durabile.
”