Perioada de activitate a Asociației Marilor Rețele Comerciale din România – AMRCR – se suprapune peste deceniile în care România a cunoscut cea mai mare creștere economică din istorie, a recuperat însemnate decalaje în dezvoltare pe plan regional, a cunoscut o securitate alimentară extinsă și neîntreruptă iar consumatorii români s-au putut bucura de accesul neîngrădit la o ofertă de produse bogată, variată, calitativă și sigură.
Marile magazine au adus comerțul modern și civilizat în peisajul țării, au reprezentat și continuă să fie unul dintre vectorii reali de progres pentru multe comunități, prin diversele și multiplele contribuții la bugetele acestora, prin oportunitățile create pentru tot mai mulți producători locali care le-au devenit parteneri comerciali, precum și prin numeroase locuri de muncă pe care se bazează multe dintre familiile care au ales să rămână în țară.
Asociația a fost, este și va rămâne un partener loial și deschis al instituțiilor și autorităților guvernamentale – la orice nivel decizional – și va continua să acționeze drept un promotor al colaborărilor cât mai extinse și solide cu producătorii români.
În evoluția sa, retailul de scală a reprezentat și o oportunitate de a acumula experiență managerială și de a avansa profesional pentru mulți dintre cei care au activat în acest domeniu, a stimulat creativitatea și a investit în inovație, cercetare, implicare socială și responsabilitate față de mediu.
În mod concret, cifrele despre retailul din România, după 20 de ani, ne spun:Membrii AMRCR susțin multe programe educaționale, proiecte culturale, organizații civice și sunt implicați în susținerea sportului de masă și de performanță, fiind sponsori principali ai competițiilor naționale, atât de echipă cât și individuale, precum fotbal, rugby, canotaj, tenis, ciclism etc.
De curând, AMRCR s-a alăturat campaniei Fii curat la volan alături de alte organizații profesionale și neguvernamentale, susținute și de Secretariatul General al Guvernului și a realizat un parteneriat cu Centrul Euro-Atlantic pentru Reziliență, structură de expertiză și cercetare-dezvoltare aflată în subordinea Ministerului Afacerilor Externe, care elaborează un Ghid pentru situații de urgență.
În prezent, AMRCR reprezintă următoarele companii din România: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, IKEA, Kaufland, Leroy Merlin, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Pepco, Penny, Profi, Selgros.
Asociația este condusă de un Consiliu Director, compus din Alina Vlădoianu – Teau, Călin Costinaș Cristian Stoicescu, Mario Crețu, Valer Hancaș.
AMRCR este membră a Confederației Patronale ”Concordia”, condusă actualmente de Dan Șucu, fondator al AMRCR și Președinte al Asociației timp de 15 ani.
De asemenea, AMRCR este și membră a organizației ”EuroCommerce“, care include federații naționale și companii din domeniul retail și comerțului internațional din 31 de țări.
Directorul executiv al Asociației este George Bădescu.
Articol susținut de AMRCR