Prin programul „Pâine și Mâine”, peste 1.
500 de copii de la sate, din clasele 0-IV, beneficiază zilnic de afterschool, care înseamnă o masă caldă și două ore de ajutor la teme și alte lecții remediale.
Fundația a demarat acest program în 2016, în urma unui studiu care arăta că 2 din 20 copii merg flămânzi la culcare și 1 din 4 copii nu sunt ajutați de nimeni acasă la teme atunci când se blochează.
Pentru un sfert dintre copiii înscriși în Programul național Masă Sănătoasă, masa primită la școală este singura masă din zi.
Cu toate acestea, programul a fost implementat doar într-o tremie dintre cele 450 de unități școlare selectate, arată cel mai recent studiu al fundației World Vision România, ,,Sunt hrăniți #DESTUL copiii României?”.
Studiul World Vision România povestește despre Mădălina, care are 7 ani, este în clasa pregătitoare, îi plac desenele cu animale, găinile din curte și să meargă la școală.
Fratele ei, Mario, are 5 ani și este încă la grădiniță.
Cei doi se joacă cel mai des împreună, cu jucării improvizate – un pluș mic căruia îi fac baie într-o conservă mică și ruginită, o mașină primită de la tatăl lor căreia îi construiesc poduri și pasaje din țiglele care stau aruncate-n curte și din bucăți de gard uitate de părinți, peste care a trecut mult timp, dar și multe amintiri.
Trăiesc într-o comunitate mică, dar izolată, din salariul tatălui, alocații și munca bunicii la câmp.
Tatăl lor lucrează departe de casă, la Sibiu, astfel că petrec timp cu el doar în weekenduri.
Le place să învețe, iar mama îi duce și îi aduce în fiecare zi de la școală.
Nu au mijloace de transport în comun și nici posibilitatea financiară de a se muta, așadar merg de fiecare dată pe jos, prin pădure, până la școala aflată la aproximativ o oră distanță.
Studiul World Vision România mai arată că la școala din comunitate se practică învățământul simultan.
Alături de Mădălina, aici învață alți 22 de elevi aflați în 3 clase diferite: pregătitoare, clasa I și a II-a.
Doamna Bercu, învățătoarea lor, povestește despre provocările învățământului simultan – fiecare elev trebuie să primească atenția cuvenită și resursele necesare pentru nivelul de învățământ la care se află.
Probabil tocmai acesta este motivul pentru care doamna Mihaela cunoaște atât de bine fiecare elev în parte, nivelul la care se află și nevoile sale.
Despre Mădălina povestește cât de mult o pasionează artele vizuale, de la desenat și colorat până la decupat, lipit și modelat; are o fire creativă pe care o lasă să se exprime într-o varietate de forme și culori.
Mama Mădălinei se implică în educația celor mici în măsura în care știe și poate, dar recunoaște că uneori este depășită de temele primite.
Doamna învățătoare vorbește și ea despre dificultățile pe care le întâmpină părinții când vor să-i ajute pe copii la teme – metodele de învățare sunt în continuă schimbare, astfel că pentru mulți dintre ei este greu să țină pasul.
Școala face parte din programul Pâine și Mâine, un program prin care copiii primesc o masă caldă la școală, iar apoi petrec încă două ore suplimentar, alături de învățătoare.
În acest interval, se pot remedia problemele și lipsurile pe care fiecare copil în parte le are la clase.
În plus, este o oportunitate foarte bună pentru ca elevii să lucreze în echipe – cei mici învață de la cei mari, iar cei mari învață să fie răbdători cu cei mici.
În contextul studiului individual desfășurat de cei mai mulți copii în pandemie, lucrul în echipă este un exercițiu foarte important.
Cele două ore extra oferă învățătoarei ocazia de a aduce fiecare copil în parte la zi cu materia, astfel încât să nu rămână în urmă.
„Dacă pleacă șchiopătând de la școală, copiii vor șchiopăta până la final.
”, spune doamna învățătoare Bercu, potrivit studiului World Vision Romania.
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro