Acces modern în zona de munte!

Spread the love

  În această primăvară au fost modernizate, cu fonduri europene, două drumuri din zona de munte a județului Cluj: drumul județean DJ 107P (DN 1) – Gilău – Mărișel – DN 1R, respectiv drumul județean DJ 108C Mănăstireni – Călata – Mărgău.

„Alături de proiectul nu demult lansat, de alimentare cu apă a zonei de munte a Clujului, încheierea cu succes a lucrărilor de modernizare și reabilitare a acestor drumuri județene este o mare reușită din perspectiva arealului vast pe care îl deservesc, cu efecte directe și imediate atât în ceea ce îi privește pe localnici, cât și pe turiștii care vizitează zona montană a Clujului”, a declarat președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe.

De o mare complexitate și anvergură, lucrările de reabilitare și modernizare a drumului județean DJ 107P (DN 1) – Gilău – Mărișel – DN 1R, în lungime de 44,26 kilometri, au fost executate în cadrul unui proiect cu finanțare europeană.

Operațiunile, în totalitatea lor, au constat în lucrări de modernizare a platformei drumului pe toată lungimea sectorului de drum, realizarea a 352 de accese la proprietăți, 79 de podețe, 5,8 kilometri de rigole de acostament, 9,5 kilometri de șanțuri și rigole pereate, 617 metri de rigole carosabile, precum și montarea de parapeți metalici pe o lungime însumată de 15,2 kilometri.

De asemenea, au fost realizate lucrări de marcaje și semnalizare rutiere.

Lucrările de reabilitare au vizat totodată și nu mai puțin de 14 poduri.

 Lucrările, executate de Asocierea Dacia Asphalt SRL – DP Cons SRL – Dacia Faber SRL – Oyl Company Holding AG SRL, au costat aproape 105 milioane de lei (fără TVA).

Un alt proiect european al Consiliului Județean Cluj, care a fost finalizat și recepționat, este cel care vizează lucrările de modernizare și reabilitare a drumului județean DJ 108C Mănăstireni – Călata – Mărgău.

 De investiția majoră, extrem de importantă pentru dezvoltarea acestei zone a județului, beneficiază atât localnicii, cât și turiștii care vizitează zona montană a Clujului.

Prin modernizarea infrastructurii acestui drum s-a realizat o legătură utilă şi rapidă între drumurile naționale DN1 şi DN1R – Transursoaia (care ajunge până la Albac) şi, de asemenea, a fost facilitat traficul rutier spre zonele turistice din Munţii Apuseni pe direcţiile Fântânele – Beliş şi Răchiţele – Doda Pilii – Ic Ponor.

Astfel, în urma finalizării lucrărilor, sectorul de drum în lungime de aproape 23 de kilometri a fost, inclusiv, asfaltat integral.

Operațiunile au constat în lucrări de modernizare a platformei drumului pe toată lungimea sectorului de drum, consolidarea a trei porțiuni instabile de drum, dar și lucrări de reabilitare a suprastructurii și infrastructurii a nu mai puțin de șapte poduri.

De asemenea, au fost executate lucrări de asigurare a scurgerii apelor și a esteticii rutiere, precum și de semnalizare și marcaje rutiere.

 Investiția, în valoare de 38 de milioane de lei (fără TVA), a fost executată de SC Diferit AG SRL și a fost finanțată atât de la bugetul județului, cât și din fonduri europene.

 Citiți monitorulcj.

ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.

ro

Lasă un răspuns