Din 1 iunie revin trenurile pe linia directă București Nord – Gara Progresu – Grădiștea – Giurgiu și vor fi șapte trenuri CFR Călători pe sens în fiecare zi.
Cel mai rapid tren va face 2 ore și 4 minute pe cei 93 km, iar cel mai lent, două ore și 19 minute.
Pe viitor se dorește ca între cele două orașe să fie 19 trenuri pe sens, anunță Autoritatea pentru Reformă Feroviară.
Vor circula trenuri așa-numite Regio metropolitane și ideea ar fi ca trenurile București Nord – București Progresu să fie pe post de trenuri regio-urbane de către cei care vor să ajungă în zonele Chitila, 16 Februarie, Chiajna, București Vest și Vârteju.
ReturDe la Gara de Nord la București Progresu sunt 33 km, via Chitila – Chiajna – Ciorogârla – Vârteju.
De la Gara Progresu la Giurgiu sunt 61 km.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, începând cu data de 01.
06.
2024, urmare a finalizării lucrărilor de reconstrucție a podului CF de pe râul Argeș, se preconizează redeschiderea serviciului feroviar public de transport feroviar de călători, pe ruta București Nord Gr.
A/Gr.
B – București Progresu – Giurgiu și retur, prin introducerea unui serviciu Regio Metropolitan între București Nord Gr.
A/Gr.
B și București Progresu, precum și a unui serviciu Regio între București Progresu și Giurgiu.
Precizăm că acest serviciu va fi efectuat de operatorul de transport feroviar de călători S.
N.
T.
F.
C.
CFR-Călători S.
A.
, cu 7 perechi de trenuri pe zi, conform unui program preliminat.
Astfel, ținând cont de faptul că termenul de 01.
06.
2024 este devansat față de cel luat în considerare, în studiul ARF ce a făcut obiectul proiectului cod SMIS 1398951, prin care s-a stabilit obligația de serviciu public care a stat la baza CSP 202-2032, ARF a lansat în consultare publică proiectul de Decizie a Președintelui ARF pentru aprobarea încheierii actelor adiționale nr.
6 pentru perioada 01.
01.
2024 – 31.
12.
2024 la contractele de servicii publice aprobate prin HG nr.
1453/2022.
Totodată, menționăm că, în viitorul apropiat, ARF va demara organizarea unor proceduri competitive intre cei 6 operatori români care implementează Contractele de Serviciu Public feroviar, în scopul suplimentării serviciului de transport feroviar, pe ruta București Nord – București Progresu – Giurgiu, astfel încât să se ajungă la 19 perechi de trenuri pe zi, în funcție de rezultatele înregistrate și de solicitările primite.