Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj, a participat, marți, la inaugurarea Drumului Băișorii (DJ 107M): Luna de Sus – Băișoara – Buru – limită cu județul Alba, în urma unei investiții de reabilitare și modernizare a drumurilor din județul Cluj pe o distanță de 42 de kilometri.
Drumul județean 107M este unul strategic, atât pentru localnici cât și pentru turiști, facilitând accesul atât spre municipiul Cluj-Napoca și spre județul Bihor, cât și spre județul Alba.
Lucrările de modernizare au vizat o rețea rutieră extinsă pe o distanță de 42 de kilometri, dar și o serie de poduri noi.
„Un lucru bun pentru această parte a județului.
Drumul Băișorii are o lungime de 42 de km, a fost făcut din bani europeni completat din bugetul județului.
A costat aproximativ 18 milioane de euro.
Am realizat 16 poduri noi din care 7 poduri reabilitate (…) Ne bucurăm că astăzi, acest drum devine o normalitate, iar pentru oamenii din această zonă este de bun augur.
Este important să repopulăm satele, să realizăm condiții de oraș la țară”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.
DJ 107M-Drumul Băișorii este unul dintre cele mai lungi drumuri județene ale Clujului.
Drumul Băișorii asigură o legătură directă între DN1-E60 și DN 75 care facilitează accesul spre municipiul Cluj-Napoca și spre județul Bihor (DN 1), respectiv spre județul Alba (DN 75).
„De asemenea, acest drum județean permite accesul spre unele dintre cele mai pitoreşti zone turistice montane din judeţul Cluj, respectiv Valea Ierii și Băișoara”, a explicat președintele CJ Cluj, Alin Tișe.
Lucrările de reabilitare și modernizare a drumului județean DJ 107M Luna de Sus–Vlaha–Săvădisla–Lita–Liteni–Săcel–Băișoara–Iara–Surduc–Buru-limită cu județul Alba derulate de Consiliul Județean Cluj în cadrul unui proiect cu finanțare europeană au vizat un sector de drum în lungime de 42 de kilometri situat între pozițiile kilometrice 0+000 și 42+000.
Proiectul de reabilitare și modernizare a inclus lucrări la cele 16 poduri de pe traseul Drumului Băișorii.
Spre exemplu, podul situat pe drumul județean 107M în dreptul localității Iara a fost demolat și construit unul nou, cu o lungime de 20,60 metri și o lățime totală de 10,95 metri.
Lățimea părții carosabile și a spațiilor pietonale au fost extinse, iar trotuarul a fost delimitat de partea carosabilă printr-un parapet direcțional rigid.
De asemenea, proiectul a inclus lucrări de asigurare a scurgerii apelor din zona drumului precum și de realizare a acceselor la proprietăți.
De asemenea, 9 din cele 16 poduri au fost refăcute complet, iar alte 7 poduri au fost reabilitate.
Investiția finanțată din fonduri europene, dar și din bugetul Consiliului Județean, a vizat îmbunătățirea infrastructurii rutiere a județului.
De altfel, recent, Consiliul Județean Cluj a redat circulației alte două drumuri turistice din zona montană a Clujului – drumurile județene DJ 107P (DN1) Gilău–Mărișel–(DN1R) și DJ 108C Mănăstireni–Călata–Mărgău (44,26 km), în urma unei investiții cu bani europeni.
Practic, prin modernizarea cu fonduri europene a drumurilor județene din zona montană a Clujului, zonele rurale vor beneficia de un acces modern, măsură cu impact asupra activității economice din zonă, dar și din perspectivă turistică.
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro