Unitățile școlare din Anglia nu ar trebui să îi învețe pe copii despre identitatea de gen, potrivit unui nou ghid de îndrumare elaborat de guvernul britanic, scrie joi Politico.
Conform documentului – care vine pe fondul unei dezbateri aprinse în Marea Britanie despre gen și drepturile persoanelor transsexuale -, profesorilor din Anglia li se va transmite să nu predea „despre conceptul de identitate de gen”.
„Este important ca școlile să adopte o abordare precaută în predarea acestui subiect sensibil și să nu folosească niciun material care prezintă opinii contestate ca fiind reale, inclusiv opinia că genul este un spectru”, scrie în ghid.
Aceste reguli vor face obiectul unei consultări de 9 săptămâni, înainte să fie finalizate și adoptate.
De asemenea, conform noilor instrucțiuni, școlilor engleze li s-ar putea interzice să introducă orice fel de materiale de educație sexuală pentru copii înainte de anul școlar 5, când elevii împlinesc nouă ani.
Guvernul conservator al Marii Britanii s-a implicat tot mai mult în dezbaterea privind identitatea de gen, iar anterior a ordonat școlilor engleze să-i întrebe pe părinți dacă copiii lor doresc să facă o tranziție de gen.
Ministrul pentru egalitate, Kemi Badenoch, a anunțat, de asemenea, o lege care va impune ca restaurantele, birourile și unele spații publice nou construite să aibă toalete separate pentru bărbați și femei, într-un efort de a lua măsuri împotriva toaletelor „neutre”, adică a toaletelor folosite de persoanele transsexuale.
Întrebată joi cu privire la noile măsuri pentru școli, secretarul pentru educație Gillian Keegan a declarat pentru BBC că „sexul biologic este baza educației privind relațiile, sexul și sănătatea – și nu aceste opinii contestate”.
Keegan a spus că au existat „unele dovezi din partea unor persoane” că elevii sunt învățați că ar putea exista „72 de genuri”.
Întrebată insistent cu privire la această afirmație, Keegan a precizat: „Evident, au existat o mulțime de articole de ziar, unii părinți au spus că nu au putut avea acces la materiale și am văzut materiale ale unor grupuri de campanie sau grupuri de lobby – unii oameni spun că le-au văzut în școli, alții spun că nu le-au avut în școala lor”.
Daniel Kebede, de la Sindicatul Național al Educației, a declarat că profesorii au luat deja în considerare educația sexuală într-un mod „adecvat vârstei și etapelor”.
„Guvernul pare să semene îndoieli că acest lucru nu este deja făcut și gândit cu atenție de către liderii școlari și profesorii din toată țara.
Acesta este încă o dată mai mult zgomot de război cultural din partea unui guvern dezinformat și neatent”, a adăugat el.