Decizia în cazul celui mai mare contract de autostradă din România urmează să fie anunțată în perioada următoare, după ce constructorul WeBuild (Italia) și-a retras contestația de la Curtea de Apel București pentru secțiunea Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău al Autostrăzii A 3 Transilvania.
La mijlocul lunii aprilie, constructorul italian WeBuild a atacat în instanță decizia CNSC favorabilă constructorului turc Makyol în cadrul licitației de 8 miliarde de lei pentru construcția tronsonului din Autostrada Transilvania ce include Tunelul Meseș.
După mai multe amânări, CNAIR ar putea desemna câștigătorul până la sfârșitul lunii, 31 mai fiind termenul estimat comunicat în SEAP, potrivit Economedia.
ro Evaluarea tehnică s-a finalizat încă din 23 ianuarie 2024.
Inițial, licitația pentru lotul (Poarta Sălajului–Nușfalău) ce include și Tunelul Meseș a fost lansată în noiembrie 2020 (cu o valoare de 4,4 miliarde de lei), însă nu are constructor desemnat la mai bine de trei ani de la lansarea licitației.
Lucrările la segementul Poarta Sălajului-Nușfalău (A3) sunt extrem de complexe și implică execuția Tunelului Meseș (cu două galerii) în lungime de 2,89 km și cu 2 benzi de circulație pe sens, precum și construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje.
Licitația pentru secțiunea Poarta Sălajului–Nușfalău de pe Autostrada Transilvania, a fost relansată în urmă cu mai bine de un an, pe 10 februarie 2023, iar în august au fost depuse mai multe oferte.
Potrivit CNAIR, cei șapte operatori care au depus oferte sunt:-Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE S.
R.
L.
– EURO-ASFALT d.
o.
o (România – Bosnia Herțegovina)– WEBUILD SPA – MILANO (Italia)– IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.
Ş.
(Turcia)– Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.
S.
– OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.
S.
(Turcia)– MAPA INSAAT VE TICARET A.
S.
(Turcia)– Asocierea NUROL INSAAT VE TICARET A.
S.
– DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.
Ş.
(Turcia)– Asocierea TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.
S.
– DOGUS INSAAT VE TICARET A.
S.
(Turcia)Durata de realizare a contractului este de 78 de luni dintre care 18 luni destinate proiectării și 60 execuției.
Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 km).
Valoarea estimată este de 7,48 miliarde lei fără TVA, iar finanțare va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro