Infractorii au găsit o nouă tehnică de fraudă prin apeluri telefonice false (spoofed).
Se prezintă ca funcționari bancari și utilizează în fals numere de telefon ale băncilor sau unele apropiate și te anunță că ți s-a aprobat creditul solicitat.
Atacatorii mizează că vei nega și îți vor spune că cel mai probabil este vorba despre o „fraudă” și că au nevoie de datele tale personale și bancare pentru demersurile necesare raportării presupusei „fraude” și a recupera eventualele sume pierdute.
Avertismentul asupra acestei noi campanii frauduloase prin apeluri telefonice false (spoofed) a fost transmis marți de către Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC), Poliția Română și Asociația Română a Băncilor (ARB).
Această metodă este utilizată pentru a induce în eroare victima, determinând-o să creadă că interlocutorul reprezintă o entitate legitimă, cum ar fi o bancă sau o altă instituție, fiind folosită pentru a obține informații personale sau bancare sensibile.
Acesta este un scenariu înșelător în care sunt folosite extrem de bine tehnici de inginerie socială, iar atacatorii sunt foarte bine antrenați în a fi convingători și amabili.
Dacă v-ați divulgat datele cardului bancar, este important să contactați imediat banca pentru a bloca orice tranzacții neautorizate.
În cazul în care constatați că ați suferit pierderi financiare ca urmare a unui incident de tip spoofing, depuneți o plângere oficială la Poliție fizic, sau online, trimițând un e-mail la adresa petitii@politiaromana.
ro.
De asemenea, informați Directoratul Național de Securitate Cibernetică fie telefonic, la numărul 1911, fie prin e-mail la alerts@dnsc.
ro, pentru a contribui la prevenirea unor astfel de incidente în viitor.