Aprilie a fost încă o lună de scădere pentru mașinile full-electrice în România, față de anul 2023, în timp ce înmatriculările totale de autoturisme noi au fost în creștere cu 33% față de luna a patra din 2023, arată datele APIA.
În aprilie 2024, datorită demarării programelor Rabla, piața a fost cu 40% peste cea din martie.
Autoturismele full-electrice au scăzut cu 18% în aprilie.
Dacia a fost marca numărul unu la patru luni, cu aproape 14.
000 de mașini, iar Toyota și Skoda au avut fiecare peste 3.
000 de mașini.
Pe locul 4 a fost Volkswagen, iar pe cinci, Hyundai.
Modelele cel mai bine vândute au fost Logan, Duster și Sandero de la Dacia și două mașini ale unor mărci străine: Toyota Corolla și Skoda Octavia.
Segmentul SUV are aproape 46% din piață, iar clasa C, 31%.
Autoturismele full electrice dețin o cotă de 5,5% din piață, în luna aprilie a anului 2024, față de aprilie 2023, când reprezentau 12,9%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid, în creștere cu 11% față de luna aprilie a anului trecut, dețin o cotă de piață de 3.
3%.
Piața auto totală a trecut de 45.
000 de mașini la patru luni, dintre care 13.
000 în aprilie.
Mașinile full-electrice au trecut de 4.
100 de unități la patru luni, creștere de 2% față de perioada similară din 2023.
Dacia Spring are 37% din piața electricelor, iar Tesla Motors are 30%.