Peste 6.580 de elevi din clasele a II-a vor susține probele scrise de la Evaluarea Națională, în Cluj. Calendarul examenelor.

Spread the love

 Elevii din clasele a II-a, din județul Cluj, vor susține probele scrise din cadrul Evaluării Naționale la finalul clasei a II-a, sesiunea mai 2024.

În perioada 13-29 mai 2024, la nivelul județului Cluj, 6.

588 de elevi din clasele a II-a, dintre care 4.

699 de elevi din mediul urban și 1.

889 de elevi din mediul rural, vor susține evaluările specifice, la finalul clasei a II-a, desfășurate potrivit calendarului de administrare a evaluărilor naționale la finalul claselor a II-a, a IV-a, a VI-a, aprobat prin Ordinul Ministerului Educației nr.

3771/9.

02.

2024.

În municipiul Cluj-Napoca, Evaluarea Națională la finalul clasei a II-a, va fi susținută de către 3.

512 de elevi, din unitățile de învățământ preuniversitar de stat și private.

Luni, 13 mai 2024, elevii claselor a II-a vor susține prima probă scrisă, la Limba română/ Limba Maternă, privind evaluarea competențelor de producere a mesajelor scrise.

 Marți, 14 mai 2024, se va desfășura proba de evaluare a competențelor de receptare a mesajelor citite, la disciplina Limba română.

Miercuri, 15 mai 2024, va avea loc proba de evaluare a competențelor de receptare a mesajelor citite, la Limba Maternă.

 Joi, 16 mai 2024, elevii claselor a II-a vor susține proba de evaluare a competențelor la disciplina Matematică și Științe ale naturiiElevii care studiază în limba minorităților naționale vor susține vineri, 17 mai 2023, proba de evaluare a competențelor de receptare-producere a mesajelor scris-citite în limba română.

 Pentru elevii din clasa a II-a evaluările acoperă abilitățile fundamentale de scris, citit și de matematică.

Acest tip de evaluare reprezintă prima testare în cadrul căreia copilul este expus unor subiecte făcute de altcineva decât cadrul didactic cu care este obișnuit.

Rezultatele obținute de copii la Evaluarea Națională pot fi comparate ulterior cu rezultatele obișnuite primite de elevi de la învățătoare pentru a se urmări evoluția educațională pe parcursul anului.

De asemenea, elevii se pot obișnui, treptat, cu cerințele și modul specific de desfășurare a unui examen, aspect ce i-ar putea ajuta la susținerea Evaluării Naționale din clasa a VIII-a.

 Reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Cluj au semnalat „relevanța stadială” a acestor evaluări, în vederea elaborării planurilor individualizate de învăţare, acolo unde acestea se impun, și care permit cunoașterea nivelului competenţelor dobândite de elevi până în acest moment.

„Totodată, au un rol diagnostic pentru cadrele didactice, care pot valorifica rezultatele la nivelul unităţii de învăţământ preuniversitar, prin măsuri specifice luate la nivelul fiecărei clase de elevi, scopul fiind acela de a optimiza progresul fiecărui elev”, potrivit IȘJ Cluj.

 Administratorii acestor evaluări naționale standardizate sunt învățătorii claselor a II-a.

Fiecare administrator de test este asistat de un al doilea cadru didactic care nu predă la clasa respectivă și care are responsabilitatea de a susține procesul de administrare a instrumentelor de evaluare standardizată la nivelul clasei.

 Pentru elevii claselor a II-a, timpul alocat fiecărei probe este de 30 de minute.

Rezultatele obținute de către elevi la aceste probe nu se consemnează în catalogul clasei și nu se afișează.

Aceste rezultate se comunică individual fiecărui elev și părinte, având drept scop evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a pentru disciplinele: limba română, limba maternă și matematică.

Citiți monitorulcj.

ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.

ro

Lasă un răspuns