Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului I 2024, în proporție de 62,4%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 10,6%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro, potrivit datelor publicate marți de Institutul Național de Statistică (INS).
Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 34,1%.
Pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 25,7% au fost clasificate Non-Euro.
Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 28,2%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 41,4%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 23,5% au fost clasificate în norma Non-Euro, potrivit INS.
Spre exemplu, în ceea ce privește piața mașinilor electrice poate fi urmărită o scădere substanțială a înmatriculărilor de circa 10%, la nivel european, în prima parte a acestui an.
Înmatriculările de autoturisme complet electrice noi au scăzut cu 11% în martie 2024, însă la finalul trimestrului 1, per total a fost înregistrată o creștere de 4% a numărului de înmatriculări.
În România, spre exemplu, în primele trei luni ale anului s-au înmatriculat 3.
400 de mașini electrice noi, potrivit datelor European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA).
Astfel, dintr-un parc auto ce a depășit 8 milioane de autoturisme, România deține în prezent peste 40.
000 de mașini electrice.
La finalul lui martie 2024, la nivel european piața auto totală a scăzut cu 5%, iar cea a mașinilor electrice a înregistrat o scădere de 11%, în condițiile în care mai multe state din blocul comunitar au diminuat subvențiile oferite pentru achiziția mașini electrice, iar unele țări au stopat programele ce încurajau cumpărarea acestui tip de autoturisme.
În România au fost înmatriculate 660 de mașini electrice, în martie 2024, o scădere de 36% față de aceeași perioadă a anului trecut.
În 2023, în România au fost înmatriculate 15.
318 de autoturisme electrice.
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro