Traficul din Cluj-Napoca devine mai aglomerat pe zi ce trece.
O soluție pentru descongestionarea traficului ar fi crearea unor legături între cartiere, a precizat George Trif, candidat USR pentru Consiliul Local din Cluj-Napoca.
„Pentru trafic vedem proiecte restante.
Avem legături între cartiere care nu s-au făcut de foarte mult timp.
Deşi am propus legături, aici mă refer inclusiv între Mănăştur şi Zorilor, între Gheorgheni şi ieşirea din Mărăşti, sunt multe între cartiere care trebuie făcute pentru a elibera traficul, dar ele întârzie din motive necunoscute”, a declarat George Trif.
George Trif a precizat că traficul din Cluj-Napoca are nevoie de Centura Metropolitană și a explicat că povestea ei a început în 2003.
El a menționat că încă de atunci se cunoștea importanța ei pentru trafic, însă nu s-a făcut niciun pas mai repede.
„Povestea Centurii Metropolitane a început în 2003.
Încă de atunci se ştia că este nevoie de o ocolire prin sudul oraşului.
Cu toate acestea, deşi a fost în Planul de Urbanism din 2012 şi trebuia făcută, uite că a trebuit să ajungă aceşti ani pentru ca lucrurile să se mişte.
Un studiu de fezabilitate care trebuia să dureze un an a ajuns să dureze 4 ani şi încă nu vedem lucrări.
Pare că factorul de decizie este şi aşteaptă ceva ca proiectul să meargă, fără să vadă câte probleme generează lipsa Centurii faţă de clujeni”, a declarat George Trif (USR), pentru monitorulcj.
ro.
Lucrările în teren pe tronsonul 1 al etapei I a Centurii Metropolitane ar trebui să înceapă în luna mai 2024, potrivit primarului Emil Boc.
Consilierii locali au votat, în cadrul unei ședințe, actualizarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiție.
Astfel, lucrările devin mai scumpe cu 133 milioane de euro și cresc de la 1,6 miliarde de euro la 1,74 miliarde de euro.
Este vorba despre o creștere echivalentă cu rata inflației.
În prima fază a proiectului va fi asigurată conectivitatea directă cu Spitalul Regional de Urgență Cluj, iar lucrările vor cuprinde sectorul în lungime de peste 23 km și drumuri de legătură în lungime de 19,16 km.
Astfel, conectivitatea va fi asigurată și cu Spitalul Pediatric Monobloc, dar și legătura cu DN1N ce reprezintă varianta de ocolire Cluj Est, prin nodul 18 Apahida, ce prevede realizarea podului peste canalul Someș, soluție ce permite extinderea pistei Aeroportului Internațional Cluj.
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro