Florin Jipa Un total de 140 de unităţi urmează să fie construite.
Challenger 3 este înarmat cu un tun L55A1 de 120 mm cu ţeavă lisă, care poate trage majoritatea loviturilor NATO.
Tancul are o viteză de 60 km/h şi este echipat cu un nou pachet de blindaj compozit cunoscut sub numele de EPSON, precum şi cu sistemul de protecţie activă Trophy.
148 de tancuri principale de luptă de ultimă generaţie vor fi furnizate armatei britanice.
Primul tanc îşi arată deja capacităţile în încercări.
Toate vor fi testate în condiţii operaţionale pentru a-şi valida performanţa şi pentru a face îmbunătăţiri, înainte ca alte 140 să fie construite şi livrate armatei britanice, notează Monitorul Apărării şi Securităţii.
Vezi mai multe articole din categoria externe Challenger 3 va rămâne în serviciu cel puţin până în 2040.
Această a treia iteraţie a seriei Challenger include o turelă de ultimă generaţie cu o ţeavă lisă mai capabilă, compatibil cu muniţia NATO, precum şi armură şi senzori îmbunătăţiţi.
Directorul de programe al Forţelor Terestre britanice, generalul-maior Jon Swift OBE a declarat: „Challenger 3 va fi în centrul grupurilor de luptă ale brigăzii blindate, alături de blindatele Ajax şi Boxer, şi este esenţial pentru capacitatea de luptă a armatei şi contribuţia Regatului Unit la NATO.
Livrarea acestor prototipuri de vehicule, dintre care primul a început deja testele, marchează o etapă semnificativă în proiectul de modernizare a Forţelor Terestre.
” Chiar dacă tancul Challenger 3 este realizat din modernizarea Challenger 2, oficialii britanici spun că este un tanc cu totul nou, cel mai letal care a existat în istoria Forţelor Terestre britanice.
Ca la fiecare contract de achiziţii, Ministerul britanic al Apărării prezintă şi beneficiile industriei naţionale.
Challenger 3 este livrat de Rheinmetall BAE Systems Land (RBSL) în cadrul unui contract de 800 de milioane de lire sterline, creând o serie de joburi de înaltă calificare, cu aproape 300 de locuri de muncă generate în cadrul RBSL, inclusiv 130 de ingineri şi 70 de tehnicieni, cu încă 450 de locuri de muncă în Marea Britanie.
Contractul atrage, de asemenea, o investiţie internă de 40 de milioane de lire sterline în facilitatea RBSL din Telford, utilizând un lanţ de aprovizionare din Marea Britanie care include companii din West Midlands, Glasgow, Newcastle upon Tyne şi Insula Wight.