William Clay Ford Jr.
, președintele executiv al Ford, spune că producătorul auto american nu încearcă să împingă mașini electrice pe gâtul nimănui, chiar dacă tranziția către electrificarea gamelor de autoturisme va continua, relatează Reuters.
Vorbind miercuri la Detroit la un eveniment dedicat presei libere, William Ford a spus că, chiar dacă rata creșterii livrărilor de mașini electrice a scăzut, la nivel global ele sunt adoptate rapid și că producătorul auto se adaptează acestei tendințe, chiar dacă între timp se bazează pe autoturisme tradiționale și hibrid.
Luna trecută administrația președintelui Joe Biden le-a oferit producătorilor auto din Detroit o victorie majoră, relaxând regulile care i-ar fi forțat să își reducă producția de mașini cu motoare cu combustie internă sub amenințarea unor amenzi ce se puteau ridica la miliarde de dolari.
William Ford a spus că tranziția către vehiculele electrice va fi treptată și stabilită de clienți.
„Nu împingem nimic în jos pe gâtul nimănui”, a subliniat el, la o zi după ce Ford Motor a reluat livrările furgonetei sale electrice F-150 Lightning, după o pauză de 9 săptămâni decisă la începutul lunii februarie pentru a remedia o problemă legată de calitate.
Capitalizarea pe bursă a Ford Motor a depășit în premieră pragul de 100 de miliarde de dolari în urmă cu doi ani, la scurt timp după ce producătorul auto a dezvăluit F-150 Lightning, prima furgonetă electrică din istoria sa.
Mai devreme în cursul acestei luni Ford a redus prețurile pentru unele dintre modelele Lightning cu până la 5.
500 de dolari după ce numărul de vânzări a scăzut.
Anterior, compania a tăiat cu până la 8.
100 de dolari prețurile și pentru SUV-ul său electric Mustang Mach-E din același motiv.
Tot luna aceasta, Ford a anunțat că amână cu doi ani lansarea noilor sale modele de SUV-uri electrice care vor fi fabricate în Canada, argumentând că vrea să profite de cele mai recente progrese în tehnologia bateriilor.
În a doua jumătate a anului 2023, constructorii auto americani s-au plâns că vânzările de vehicule electrice au fost sub previziuni, ceea ce a determinat mai multe grupuri să revizuiască anumite proiecte.
Jim Farley, CEO-ul Ford, a declarat la același eveniment la care a vorbit și președintele producătorului de mașini, că angajamentul este față de electrificarea gamei sale de autoturisme într-un mod profitabil.
Divizia de autoturisme electrice a Ford a pierdut aproape 4,7 miliarde de dolari anul trecut, fiind prognozat ca ea să înregistreze pierderi de 5-5,5 miliarde de dolari și în 2024.
Ford a anunțat încă din 2021 că intenționează ca până în 2030 să vândă doar mașini electrice, anunțul vizând însă doar piața sa din Europa, nu și cele din SUA și alte zone ale lumii.