Traficul de portcontainere în Marea Roșie a scăzut cu aproximativ 70% de la jumătatea lunii noiembrie, ca urmare a atacurilor rebelilor houthi asupra navelor comerciale din regiune, a declarat miercuri Ami Daniel, proprietarul unei companii de consultanță și expertiză în domeniul transportului maritim, potrivit AFP.„Datele noastre arată că, de la atacul asupra navei Galaxy Leader – o navă luată cu asalt pe 19 noiembrie de rebelii houthi din Yemen, care încă țin ostatici cei 25 de membri ai echipajului – numărul de nave roll-on/roll-off – nave care transportă mașini – care utilizează Capul Bunei Speranțe s-a triplat”, a declarat pentru AFP Ami Daniel, fondator și director al Windward.Nava Galaxy Leader aparține unei companii britanice, la rândul ei deținută de un om de afaceri israelian.„Traficul în Marea Roșie a scăzut cu 90%. Ei nu mai trec prin această regiune”, potrivit lui Daniel.Doar petrolierele mai folosesc la fel de mult ca înainte Canalul Suez, care este accesibil din Marea Roșie.„Acest lucru va crea o problemă în lanțul de aprovizionare în anii următori, deoarece va dura mult timp pentru a se rezolva”, a declarat antreprenorul, a cărui companie folosește inteligența artificială și agregarea de date pentru a consilia jucătorii din industria transportului maritim.„Nu suntem la nivelul Covid, dar nu suntem departe în ceea ce privește impactul asupra lanțului de aprovizionare”, a spus el.Miercuri, armatele britanică și americană au anunțat că au doborât 18 drone și trei rachete lansate de Houthi în Marea Roșie, în ceea ce guvernul britanic a descris drept „cel mai mare atac” al rebelilor yemeniți de până acum.„Rămânem în continuare foarte îngrijorați de situația din Marea Roșie, nu doar de situația în sine, de riscurile pentru comerțul global, pentru mediu și pentru oameni, ci și de riscurile de escaladare a unui conflict mai larg în Orientul Mijlociu”, a declarat un purtător de cuvânt al secretarului general al ONU.