Constructorul turc Alsim Alarko a dat în trafic în extremis la final de an 2023 circa 10 km din Autostrada Bucureștiului – segmentul A0 Sud – între DN6 și DN5, în timp ce alți circa 6,3 km au rămas „muzeu” – adică sunt finalizați, dar nu se pot circula pe ei pentru că nu e gata continuarea. Constructorul trage tare în aceste zile pentru a finaliza lucrările pe o porțiune astfel încât în următoarele două luni să poată deschide circulația și pe bucata „muzeu”, și pe restul A0 până la nodul rutier cu DN4. Constructorul turc Alsim Alarko este cel care se ocupă de execuția a două loturi de pe Autostrada de Centură A0 A Capitalei. Mai exact este vorba de Lotul 1 (16,93 km, de la A2 la Jilava) și Lotul 2 (16,3 km, de la Jilava la DN6/Bragadiru). Lotul 2 practic a fost finalizat, iar pe 30 decembrie 2023 a fost deschisă porțiunea de aproape 10 km de la DN6 la DN5, dar restul de circa 6,3 km au rămas „muzeu” pentru că încă nu au o continuare pentru trafic. Acum constructorul trage tare pentru a finaliza lucrările necesare pe Lotul 1 pentru a putea da în trafic continuarea A0 până la DN4. În urmă cu o zi constructorul a reușit să deschidă traficul la pasajul suprateran de pe DJ401 peste Autostrada A0 la Berceni.Pentru o deschidere a circulației pe A0 până la DN4 mai sunt lucrări, atât la nodul rutier A0-DN4, cât și în alte puncte și pasaje de pe traseu. În total, când va fi deschisă circulația peste câteva luni, vom discuta de puțin peste 23 de kilometri de autostradă pe A0 Sud – 16,3 km de pe Lotul 2 și circa 6 km de pe Lotul 1.Filmarea de mai jos, realizată de Asociația Pro Infrastructura, surprinde stadiul lucrărilor în urmă cu doar două zile. Filmarea începe de la nodul rutier cu DN5 și continuă peste „muzeul” de pe Lotul 2. Apoi clipul video continuă și cu bucata din Lotul 1 în lucru (minutul 04:50). Nodul rutier cu DN4 apare pe filmare la minutul 09:45.Filmarea continuă cu restul Lotului 1 până la A2, o bucată de autostradă care ar trebui finalizată până la vară. Cele două contracte de pe loturile 1 (16,93 km între A2/Cernica și Jilava) și 2 (16,30 km între Jilava și Bragadiru/DN6) ale A0Sud au fost semnate în 26.08.2019 și 09.03.2019, cu 12 luni de proiectare și 30 de execuție fiecare. Pe A0 Sud, Lotul 1 și Lotul 2 este construit de aceeași firmă, de turcii de la Alsim Alarko. Termenele oficiale erau de 12 luni proiectare și 30 de luni garanție. Contractul pe Lotul 1 (16,93 km între A2/Cernica și Jilava) a fost semnat în august 2019, cu lucrări demarate în martie 2021. Contractul pe Lotul 2 (16,30 km între Jilava și Bragadiru/DN6) a fost semnat în martie 2019 și lucrările au demarat practic în august 2020. Lungime: 16,3 km (CF 902 – DN6), două noduri rutiere – cu DN6 și DN5.Cost: 751 mil lei fără TVAConstructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret ASExecuție începută în: august/octombrie 2020Stadiu (decembrie 2023): 95%Contract semnat pe 9 martie 2019 / Licitația începută în iulie 2017Termen de finalizare: decembrie 2023 parțial (complet: februarie-martie 2024)Lungime: 17 km (A2 – CF 902), două noduri rutiere – cu DN4 și A2.Cost: 830 mil lei lei fără TVAConstructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret ASExecuție începută în: martie 2021Stadiu (decembrie 2023): 79%Contract semnat: august 2019 / Licitația începută în iulie 2017Termen de finalizare: februarie- martie 2024 (parțial) / iulie 2024 (complet) –VEZI ȘI: