Republica Rusă Cecenia a interzis muzica dance pe care o consideră prea rapidă sau prea lentă, în încercarea de a înlătura influența occidentală „poluantă” asupra acestei regiuni majoritar conservatoare-musulmană, relatează The Guardian.
Musa Dadaîev, ministrul culturii, a spus că „toate lucrările muzicale, vocale și coregrafice ar trebui să corespundă unui tempo de 80-116 bătăi pe minut” pentru ca muzica să fie „conformă mentalității și simțului ritmului cecenilor”, potrivit agenției de presă rusă Tass.
„Este inadmisibil să împrumuți cultura muzicală de la alte popoare”, a spus Dadaîev.
„Trebuie să aducem oamenilor și viitorului copiilor noștri moștenirea culturală a poporului cecen.
Aceasta include întregul spectru de standarde morale și etice de viață pentru ceceni”, a mai spus el.
Potrivit rapoartelor din presa rusă, Dadaîev a stabilit artiștilor din regiune un termen limită de 1 iunie pentru a rescrie orice muzică care nu este conformă cu regula.
Legea criminalizează, de fapt, majoritatea genurilor de muzică dance moderne care sunt de obicei cântate în cluburi din întreaga lume, cum ar fi house, techno, dubstep sau drum’n’bass.
Unele melodii hip-hop și rap, care de obicei au un tempo cuprins între 60 și 140 de bătăi pe minut, s-ar putea califica în continuare pentru „simțul ritmului” tradițional cecen pe care regimul liderului autoritar, Ramzan Kadîrov, vrea să-l păstreze.
Muzica tradițională cecenă include khalkaran yish – cântece instrumentale folosite pentru a însoți dansurile, procesiunile și cursele de cai – și balade cu temă eroică cunoscute sub numele de illi yish.
Acestea pot fi însoțite de phandar, un instrument cu trei coarde asemănător cu balalaika rusă.
Cecenia, în regiunea Caucazului de Nord din estul Europei, a fost în ultimii ani criticată în mod repetat de organizațiile pentru drepturile omului pentru persecuția violentă a minorităților sexuale.
Guvernul cecen a negat astfel de acuzații, susținând că nu există homosexuali în Cecenia, iar cei care au existat ar fi înlăturați de propriile familii.