Cum ar fi să ai la îndemână „o cutie” cu mai multe servicii verzi la un loc? Un loc în care poți găsi tot ceea ce ai nevoie pentru a adopta un stil de viață sănătos și prietenos cu mediul înconjurător.
Un astfel de concept de sustenabilitate urbană a fost lansat, vineri, la București, și se află în sectorul 3, la intersecția Bulevardului Unirii cu Nerva Traian.
Proiectul reunește o varietate de servicii ecologice, adunate sub un singur acoperiș, având ca scop crearea unui ecosistem sustenabil și accesibil pentru comunitățile din Capitală.
Pop-up-ul de infrastructură nu este doar despre protejarea mediului înconjurător, dar și despre îmbunătățirea calității vieții.
Prin promovarea colectării selective și managementul deșeurilor, încurajarea transportului sustenabil, precum și prin susținerea mobilității alternative, acest proiect vizează un oraș mai sănătos, echitabil și mai verde.
Așadar, Pop-up-ul de infrastructură vizează integrarea mai multor macro concepte într-un spațiu util, mai mic ca dimensiuni, ușor de utilizat și montat datorită soluției modulare și scalabile.
O problemă mare, care părea că stă exclusiv în atribuțiile statului, a cunoscut, astfel, o soluție accesibilă și pentru mediul privat.
Proiectul, dezvoltat de Asociația Green Revolution, primul ONG de ecologie urbană din România, în parteneriat cu Raiffeisen Bank România și Mastercard România, are ca scop rezolvarea câtorva dintre problemele majore pe care le au oamenii din comunități atunci când vine vorba despre sustenabilitate și gestionarea resurselor.
Ce servicii oferă? „Pop-up de infrastructură este un proiect pentru oraș și pentru cetățeni.
Este important să înțelegem că atunci când vrem cetățeni care să aibă un spirit sustenabil și responsabil vizavi de mediu, trebuie să și creăm infrastructura necesară în proximitatea lor.
Am încercat să creăm cu acest proiect nu numai o noutate absolută în a combina anumite subiecte, de a atrage atenția supra problemelor din jur, cea a transportului personal, cea a colectării de deșeuri care iar e obligația noastră și cea de a ne pune întrebări când comandăm ceva unde trebuie să fie livrate”, a precizat Raluca Fișer, președinte Green Revolution.
Obiectivul acestora este să continue să dezvolte astfel de proiecte în București până la finalul anului, urmând ca de anul viitor să meargă și în alte orașe ale țării.
„Ne dorim, evident, extinderea acestui proiect pilot la nivel național.
Acesta va depinde în mare măsură de câți parteneri, branduri sau companii sustenabile doresc să îmbrățișeze acest subiect, pentru că ne interesează montarea acestor Pop-up-uri în cartiere, între blocuri, unde chiar avem o problemă de spațiu, dar și de organizare și sigur autoritatea ar trebui și ea la rândul ei să prioritizeze viața și omul în orașe”, a adăugat Raluca Fișer.
În contextul creșterii achizițiilor de mașini electrice, folosirea bicicletei ca mijloc de transport de către tot mai mulți români, conștientizarea importanței colectării și reciclării ambalajelor și nevoia de a beneficia de servicii de tip FANbox, acest concept agil și inovator este o necesitate ce salvează timp și resurse.
Proiectul are ca scop atât încurajarea cetățenilor deschiși la adoptarea viitorului sustenabil, cât și susținerea și motivarea reprezentanților din sectorul privat, ce se pot lovi, adesea, de barierele birocratice sau ale instituțiilor de stat.
„Suntem parteneri Green Revolution încă de la lansarea I’Velo, primul program de bike-sharing și una dintre cele mai prolifice inițiative de ecologie urbană din România.
Ne bucurăm că am intrat într-o nouă etapă de dezvoltare a parteneriatului și că împreună putem aduce, acum, o soluție inedită de sustenabilitate urbană.
În toate demersurile de implicare în comunitate, venim cu o viziune orientată spre impact pozitiv și credem că putem aduce schimbări semnificative când ne concentrăm pe tot ceea ce ne unește: grija și dorința de a aduce îmbunătățiri reale în jurul nostru, iar primul Pop-up de sustenabilitate este un bun exemplu în acest sens”, a menționat Laura Mihăilă, director de Marketing, Comunicare & CX, Raiffeisen Bank România.
Ioana Gorgăneanu, vice president, Head of Marketing & Communications Southeast Europe, Mastercard, a subliniat că până în 2050, se estimează că mai mult de două treimi din populația globală va locui în zone urbane.
Potrivit ei, odată cu accelerarea procesului de urbanizare, apar și provocări semnificative ce țin de necesitatea de a dezvolta comunități echitabile, sustenabile și inovative.
„Soluția la aceste provocări este transformarea digitală.
În cadrul Mastercard, colaborăm activ cu parteneri publici și privați, precum și cu ONG-uri, pentru a oferi soluții pentru smart cities, de la infrastructură și mobilitate, la incluziune și dezvoltare economică.
Suntem încântați să fim alături de Raiffeisen Bank și Green Revolution pentru acest proiect inovator, care, prin versatilitatea și utilitatea sa va avea un impact pozitiv în comunitățile locale”, a explicat Ioana Gorgăneanu.
La evenimentul de lansare a fost prezent și Sandu Pitu, administratorul mai multor blocuri din zona în care a fost amplasat Pop-up-ul de infrastructură.
Potrivit lui, proiectul este unul impresionant, de aceea va transmite mai departe mesajul privind această inițiativă.
„Cred că este un proiect care ajută foarte mult, pentru că sunt locatari care mă întreabă unde pot să lase bicicletele.
Până acum nu aveam un răspuns în privința reciclării și nici pentru cei care au mașini electrice.
Este o idee excepțională”, a precizat Sandu Pitu.
Anul acesta, în București vor fi amplasate 5 Pop-up-uri de infrastructură.
Acestea vor fi poziționate în diferite comunități și, în funcție de nevoile și dorințele oamenilor, vor continua să se dezvolte.
Articol susținut de Green Revolution