Angajați ai Poștei au declanșat greva generală, luni, în București și în mai multe județe, sindicatul acestora susținând că din luna iulie 18.
000 dintre cei peste 21.
000 de angajaţi vor avea salariul minim pe economie și cerând creşterea cu 400 lei net a salariilor şi a sporului de loialitate.
Sindicatul Lucrătorilor Poştali, care a declanşat greva generală, acuză compania că face presiuni asupra salariaților, trimiţând angajaţi de la Bucureşti la hub-ul logistic de la Cluj pentru a-i înlocui pe cei care au oprit lucrul.
Blocul Național Sindical, prin Sindicatul Lucrătorilor Poștali din România, acuză presiuni asupra lucrătorilor poștali, membri de sindicat, care vor să intre în grevă.
Sindicatul a publicat pe Facebook imagini care ar fi fost filmate în noaptea de duminică spre luni în hub-ul logistic și curierat regional Cluj al Poștei Române.
Conform sindicaliștilor, în imagini ar apărea 13 angajați ai Poștei Române trimiși de la București să-i înlocuiască pe cei care au intrat în grevă astăzi în HUB-ul Logistic și Curierat Regional Cluj.
„În urma acestei decizii, lucrătorii poștali din HUB-ul Logistic și Curierat Regional Cluj au protestat și au cerut ca aceștia să părăsească incinta HUB-ului, nefiind angajați ai acestei filiale a Compania Naţională Poşta Română.
Totodată, s-au raportat presiuni și la Oficiul Poștal Târgoviște, unde a sosit în această dimineață, de la București, o delegație de trei persoane, angajate în centralul Companiei Naționale Poșta Română, pentru a opri greva membrilor SLRP de la Târgoviște”, acuză Sindicatul Lucrătorilor Poștali din România din BNS.
Sindicatul Lucrătorilor Poştali din România, afiliat la BNS, susține că „18.
000 dintre cei peste 21.
000 de angajaţi ai Poştei Române, indiferent de funcţia pe care se află şi de vechime, ar urma ca din luna iulie să aibă salariul minim pe economie!”.
Sindicatul arată că au trecut 115 zile de când conducerea Companiei Naţionale Poşta Română a avut prima decizie referitoare la Contractul Colectiv de Muncă 2024.
„De atunci şi până acum au trecut 110 zile degeaba, fără ca managementul companiei să fi avut vreo intenţie de a discuta cu responsabilitate acest document ce reglementează relaţiile de muncă dintre angajator şi angajaţi şi menţine pacea socială într-o companie.
Abia în ultimele 4-5 zile, după înregistrarea unui conflict de muncă, după o grevă de avertisment şi notificarea grevei generale, la solicitarea expresă a acţionarului majoritar – statul român prin Ministerul Cercetării Inovării şi Digitalizării, managementul companiei a început să pună la dispoziţia sindicatului reprezentativ- Sindicatul Lucrătorilor Poştali din România, date şi informaţii pe baza cărora să se poată face calcule referitoare la salariile celor peste 20 de mii de lucrători din Poşta Română”, susține Sindicatul Lucrărilor Poştali din România.
Potrivit sindicatului, revendicările salariale ale angajaţilor reprezentaţi în negociere de Sindicatul Lucrătorilor Poştali din România, sindicatul reprezentativ legal la nivelul Poştei Române, sunt:„Conducerea Companiei a răspuns la aceste revendicări prin înfiinţarea unui sindicat de casă, condus de fostul director general al companiei şi fost consilier al actualului director general, împreună cu care a semnat un acord prin care li s-au promis poştaşilor creşteri salariale pe care de fapt le impune legea luna iulie 2024.
Poştaşii au refuzat să se lase manipulaţi şi sunt determinaţi să facă grevă.
Îi rugăm pe beneficiarii serviciilor furnizate de Poşta Română, în principal pensionari şi categorii sociale la fel de sărace ca şi poştaşii, să fie alături de noi şi să ceară împreună cu noi de la managementul companiei şi de la autorităţile competente, rezolvarea cât mai rapidă a cererilor noastre”, mai susține sindicatul.
Compania de stat Poșta Română a catalogat conflictul de muncă drept artificial și a dat asigurări celor două milioane de pensionari că nu vor fi afectați de acțiunile poștașilor.
„Compania Naţională „Poşta Română” va asigura întocmai distribuirea, conform tuturor prevederilor contractuale şi legale a trimiterilor şi drepturilor sociale pentru toţi clienţii, iar o întârziere a acestora este exclusă.
Asigurăm toţi clienţii, partenerii şi instituţiile bancare de stabilitatea şi funcţionalitatea serviciilor, precum şi de soliditatea politicilor de management aflate în curs” a transmis Poşta Română, duminică, printr-un comunicat.
Compania subliniază că „escaladarea conflictului de muncă este una artificială, iar Compania Naţională „Poşta Română” a luat toate măsurile pentru depăşirea acestuia:„Asigurăm pe cei peste 2 milioane de pensionari care primesc drepturile sociale prin intermediul Companiei Naţionale „Poşta Română” că nu va exista nicio persoană care să nu îşi primească drepturile în termen, în luna aprilie! Toate drepturile sociale vor fi livrate la timp, până pe 15 APRILIE, aşa cum ne-am asumat angajamentul!”, arată Poşta Română.
Compania mai spune că peste 80% dintre salariaţi își îndeplinesc atribuţiile de serviciu, precizând că la conflictul colectiv de muncă au aderat, în scris, aproximativ 20% din angajaţii Poștei.
„Vreau să îi asigur, în primul rând, pe toţi cei peste 2 milioane de pensionari care primesc drepturile sociale prin intermediul Companiei Naţionale „Poşta Română” că nu va exista nicio persoană care să nu îşi primească drepturile în termen, în luna aprilie.
Toate pensiile vor fi distribuite la timp, până la 15 aprilie, aşa cum ne-am angajat până acum.
Informaţiile cu privire la afectarea populaţiei sunt false şi sunt transmise cu rea-credinţă!”, a declarat Valentin Ştefan, directorul general al Poştei Române.
Compania mai spune că „a luat toate măsurile necesare, la nivelul conducerii şi va depune în continuare toate eforturile pentru a depăşi acest conflict colectiv de muncă”.