Licitația pentru realizarea viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică (județul Cluj) de pe Autostrada Transilvania, care a înregistrat o singură ofertă din partea constructorului turc Ozaltin, s-a încheiat cu un contract semnat în valoare de 994, 7 milioane de lei, fără TVA.
La începutul lunii ianuarie, o asociere de constructori români și turci a depus singura ofertă pentru proiectarea și execuția lucrărilor necesare devierii traseului sectorului de autostradă Nădășelu – Mihăiești de pe A3.
Antreprenorul va proiecta și va executa lucrări de deviere a traseului în zonele cu alunecări de teren de pe secțiunea de autostradă Nădășelu – Mihăiești care constau în construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km fundat pe piloți forați de diametru mare, precum și a unui viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km care să depășească în aval traseul DN1F și a cursului pârâului Topa Mică.
„Am desemnat câștigătorul contractului pentru construcția celor două viaducte de pe secțiunea Nădășelu -Mihăiești a Autostrăzii Transilvania (A3)!Contractul pentru devierea traseului între km 10+009– km 12+000 și km 21+406– km 24+890 a fost atribuit Asocierii OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.
S.
– ILGAZ INSAAT TICARET A.
S.
– VISIO CONSTRUCTION WORKS SRL”, potrivit mesajului publicat de directorul CNAIR, Cristian Pistol, pe pagina de Facebook.
Segmentul Nădășelu-Zimbor (30 km) care include cele două viaducte din județul Cluj este la 72% execuție și are termen nou de finalizare, octombrie 2025, iar secțiunea Zimbor-Poarta Sălajului (12 km) a ajuns la un procent de execuțile de 42% și are termen prelungit pentru iulie 2025.
De la Poarta Sălajului-Nușfalău (41 km), pe segmentul cu tunelul Meseș, CNAIR a prelungit până la 29 aprilie 2024 termenul pentru desemnarea câștigătorului.
Viaductele de la Nădășelu și Topa Mică din județul Cluj au o lungime totală de 3,2 kilometri, iar până la finalizarea acestora lotul de 30 km dintre Nădășelu, Mihăești și Zimbor nu poate fi deschis circulației.
Reprezentanții Asociației Pro Infrastructura (API) avertizau cu privire la potențialele întârzieri pe secțiunea Nădășelu-Zimbor, care riscă să devină „autostradă-muzeu” din cauza blocajelor la licitația pentru devierea viaductelor, cu o lungime de 3,2 km.
Termenul-limită pentru cei 42 de kilometri dintre Nădășelu-Zimbor și Poarta Sălajului este august 2026, potrivit jaloanelor din PNRR.
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro