Drumul Expres Tureni-Autostrada Transilvania ar putea fi finalizat în decembrie

Spread the love

  Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire pentru Drumul Expres ce va lega municipiul Cluj-Napoca de Autostrada Transilvania prin Tureni în luna august, iar din septembrie au început lucrările.

 Progresul Dimex 2000 (lider de proiect, alături de Autotehnorom SRL–OPR Asfalt SRL–Obras Publicas Y Regadios SA–Con-A Operations SRL ) este foarte bun cu o mobilizare de peste 200 de drumari și 170 de utilaje la finalul lunii trecute, potrivit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj.

  În ceea ce privește construcția de drumuri, Con-A este una din puținele firme din România care deține tehnologia necesară pentru realizarea grinzilor de pod, grinzilor precomprimate, cu lungime de 45 de metri.

Aceasta reprezintă cea mai mare lungime de grinzi care se poate realiza acum în România.

În județul Cluj, Con-A se poate lăuda cu realizarea câtorva proiecte spectaculoase.

Este vorba despre Cluj Arena, Sala Polivalentă, dar și fabricile Guhring, Bosch și de Longhi.

În traseu, Drumul Expres are o lungime de 5 kilometri, dar cu alți 10 kilometri reprezentând bretele nodurilor rutiere de la DN 1 și A3.

Va fi al doilea drum Expres din Transilvania, la sfârșitul lunii urmând să fie deschis drumul de legătură Oradea-Autostrada Transilvania (Biharia-Borș).

Proiectul include 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.

Alți 10 kilometri reprezintă lungimea bretelelor de la nodurile A3 și DN 1 (bretelele vor avea două benzi), potrivit economedia.

ro Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens.

În prezent, Drumul Expres Tureni-Autostrada Transilvania a ajuns la aproximativ 15% execuție și ar putea fi terminat în decembrie 2024, conform promisiunilor constructorului.

Potrivit previziunilor realizate de Asociația Pro Infrastructura (API) în baza datelor din teren, lucrările ar putea fi gata „la limită”: nu în februarie 2025, conform datelor contractuale, ci la finalul acestui an.

Citiți monitorulcj.

ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.

ro

Lasă un răspuns