A fi sustenabil ca business nu înseamnă doar a face eforturi pentru planetă și pentru reducerea amprentei de carbon, ci și a-ți asigura profit pe termen lung și o mai bună reputație de brand.
De aceea, din ce în ce mai mulți proprietari de IMM-uri încep să investească și să își creeze strategii de sustenabilitate cu măsuri clare pe care să le pună în aplicare în perioada următoare.
Interesul acordat sustenabilității este bine văzut inclusiv de către investitori, aceștia declarând în Global Investor Survey 2023 al PwC nu doar că sunt mai dispuși să investească în companii cu practici sustenabile (peste 75%), dar și că ar trebui ca toate afacerile să includă sustenabilitatea în strategiile de dezvoltare (70%).
Conform unui studiu realizat de Capgemini Research Institute, 52% dintre reprezentanții companiilor susțin că au în plan creșterea de investiții în sustenabilitate în 2024 pentru următoarele 12-18 luni.
Ce fel de investiții în sustenabilitate pot face antreprenorii?Una dintre cele mai frecvente practici este aceea de a tranziționa cât mai mult către energia verde prin panourile fotovoltaice.
Instalarea lor pe acoperișul spațiilor de depozitare este una dintre cele mai simple măsuri pe care antreprenorii o pot lua în parcursul lor către un business sustenabil.
De exemplu, în domeniul HoReCa, există și soluții la îndemână: instalarea becurilor LED, a sistemelor de temporizare pentru chiuvete și înlocuirea paharelor și tacâmurilor de plastic cu cele de carton sau bambus deja aduc foarte ușor un plus de sustenabilitate.
De asemenea, inclusiv verificarea și alegerea unor furnizori care să se adapteze noilor tendințe din piață face parte tot din procesul de responsabilizare sustenabilă a companiilor.
Un furnizor care face tranziția către energia verde ne va oferi un produs cu o amprentă de carbon mult mai mică față de un furnizor al cărui business este străin de practicile sustenabile.
Toți acești pași aduc un factor diferențiator față de competitori și o reputație mai bună în piață, reputație ce poate oferi noi conversii de cumpărare în rândul consumatorilor.
Pe plan local, antreprenorii interesați de schimbările sustenabile pe care le pot aduce IMM-urile lor în era verde pot accesa, în mod gratuit, cursurile din platforma www.
academia-de-sustenabilitate.
ro.
Proiectul, inițiat de Social Innovation Solutions, își propune să ajute și să educe proprietarii de IMM-uri pentru a reuși să își creeze și implementeze o strategie sustenabilă, facilitându-le prin parteneri inclusiv accesul la diferite finanțări.
În platformă, antreprenorii au acces la cursuri, dezbateri între experți relevanți din industrii diferite, exemple practice și o comunitate din care pot învăța și cere sfaturi în legătură cu teme diverse din aria sustenabilității.
Cel mai nou modul lansat în platformă este modulul dedicat industriei HoReCa, în care 18 antreprenori și experți oferă 12 ore de conținut cu exemple și schimbări sustenabile aplicate.
Antreprenorii interesați de finanțări verzi pentru implementarea unor proiecte de sustenabilitate pot accesa modulul ”Prioritizează finanțările verzi” pregătit împreună cu BCR, partener principal al Academiei de Sustenabilitate.
Sustenabilitatea pentru antreprenori înseamnă acces la inovație, asigurarea competitivității și valorificarea potențialului pe lanțul de producție, dar și grija pentru nevoile generațiilor viitoare, precum și dezvoltarea unui mediu de lucru mai bun.
Surse: https://www.
pwc.
com/gx/en/issues/c-suite-insights/global-investor-survey.
html https://www.
weforum.
org/agenda/2024/01/why-2024-is-the-year-of-the-business-case-for-sustainability-davos/ https://www.
morningstar.
com/sustainable-investing/more-than-50-individuals-say-theyll-boost-sustainable-investments-this-year Articol susținut de Social Innovation Solutions