Anul trecut a fost cel mai bun de până acum pentru mașinile chinezești în UE, totalul fiind de peste 670.
000 de autoturisme noi aduse din China.
Datele ACEA arată că valoarea importurilor de mașini noi din China a trecut de 12,8 miliarde euro anul trecut.
Importurile de mașini noi în UE au crescut anul trecut cu 24%, spre 3,34 milioane, iar o cincime dintre aceste mașini au fost aduse din China.
Mai exact, 676.
000 de mașini noi au fost importate din China, față de 484.
000 în 2022, arată datele ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile).
Cifra include și mașini ale unor mărci europene ce asamblează în China, dar cele mai multe aparțin unor mărci chinezești precum MG, BYD sau Great Wall, BAIC, Nio sau DFSK.
În UE au ajuns peste 514.
000 de mașini din Turcia, 447.
000 din Japonia, 430.
000 din Coreea de Sud și 382.
000 din Maroc (unde se produc mai multe modele Dacia, la Tanger și Casablanca).
Uniunea Europeană a trimis anul trecut la export peste 4,7 milioane de mașini, cu jumătate de milion mai multe decât în 2022.
Țările din UE caută soluții de a limita importurile auto din China, pe motiv că în țara asiatică mașinile sunt produse la costuri anormal de mici, fiindcă statul chinez subvenționează cu miliarde de dolari producția auto.
Mulți au protestat și pentru că beneficiază multe modele „made in China” de subvențiile acordate de guvernele europene cumpărătorilor de mașini electrice.
În UE nu ar fi posibilă producția de mașini electrice la costuri așa de mici precum în China, unde sunt și modele full-electrice la sub 12.
000 de euro.