Aplicația de dating Tinder a promis să le explice utilizatorilor săi de ce plătesc tarife diferite în Uniunea Europeană pentru același serviciu, a anunțat joi Comisia Europeană, potrivit AFP.
Comisia a precizat că a deschis o investigație în iulie 2022, în urma unor plângeri din Suedia și Olanda.
Autoritățile de protecție a consumatorilor din aceste țări au stabilit că „Tinder aplica prețuri personalizate fără a-i informa pe consumatori, ceea ce contravine legislației UE privind protecția consumatorilor”, a precizat Comisia.
Un studiu realizat în 2022 în Suedia a arătat că Tinder a aplicat 36 de prețuri diferite, unii utilizatori plătind echivalentul a trei dolari, în timp ce alții au fost nevoiți să plătească până la 36 de dolari pentru același serviciu.
Iar până în aprilie 2022, utilizatorilor mai tineri li se oferea adesea un serviciu premium, în timp ce utilizatorii mai în vârstă trebuiau să plătească tarife mai mari.
După discuțiile cu Comisia Europeană în urma deschiderii anchetei, Tinder a promis că își va informa clar utilizatorii până la jumătatea lunii aprilie dacă va introduce tarife diferite în funcție de vârstă.
Tinder, cu sediul în California, este o filială a grupului Match Group, cu sediul în Texas, care include și alte site-uri de întâlniri din întreaga lume, precum Hinge, Meetic, OKCupid și Plenty of Fish.
Match Group susține că Tinder are aproximativ zece milioane de utilizatori plătitori la nivel mondial, dar acest număr este în continuă scădere.