Șoferii clujeni au devenit exasperați de modernizarea drumului județean DJ109A din Chinteni.
Aceștia se plâng de pietrișul proaspăt turnat pe drum și de praful pe care îl inhalează.
„Drumul a fost asfaltat, pe o parte s-au efectuat lucrări deci a fost distrus aprox 30% din asfalt, dar porțiunea de 70% a rămas asfaltată și s-a depus pe ea 20-30 cm de pietriș.
Dat fiind faptul că pietrișul nu se poate lega de asfalt, nefiind un agent liant între cele două, circulația este grea și periculoasă.
După cum se observă din poze, o porțiune destul de mare a drumului principal din Chinteni( strada Unirii) este în stare haotică, mașinile abia se pot deplasa, este aproape imposibil intrarea și ieșirea din curte, să nu vorbim de praful inhalat de locuitori”, a declarat un cititor monitorulcj.
ro.
Suciu Magdalena, primărița comunei Chinteni, a declarat reporterilor monitorulcj.
ro că această problemă a fost deja sesizată la Consiliul Județean.
„Discutăm de DJ109A.
Drumul aparține de Consiliul Județean Cluj, i-am anunțat și ieri și alaltăieri.
Praful are 7 metri înălțime, este peste tot aruncată piatră necilindrată, accesul din curți nu este posibil, nu mai zic de faptul că se ridică la o înălțime de 20 de centimetri față de stratul existent.
În direcția Chinteni-Cluj va fi imposibil să se iasă de pe această parte din curte.
Au venit cu mașina cu apă, au stropit toată ziua, însă traficul este și pe timp de noapte și până la urmă locuitorii comunei Chinteni au dreptate”, a declarat Suciu Magdalena.
Alin Iuga, purtător de cuvânt al Consiliului Județean Cluj a declarat că turnarea pietrișului este o etapă importantă în modernizarea drumului.
„M-am interesat la colegii de la Direcția de Administrare a Drumurilor Județene și este vorba despre proiectul nostru pe fonduri europene de reabilitare și modernizare.
Colegii m-au asigurat că este o etapă absolut necesară (acoperirea cu pietriș a drumului – n.
red.
), nu se poate proceda altfel din punct de vedere tehnic.
Ei au venit de la km 48 și tot așa au procedat.
Se așterne stratul de piatră, se cilindrează, se lasă o perioadă în trafic acesta ajutându-l să se fixeze, și după aceea se asfaltează.
Este o etapă necesară, dar în același timp m-au asigurat că au luat legătura cu firma care se ocupă și în cel mai scurt o să asfalteze.
Din câte am înțeles, sectorul de drum are 3 kilometri.
Un mic disconfort poate exista, dar trebuie văzută partea pozitivă.
Toată lumea a vrut modernizarea aceului drum, nu ai cum să-l modernizezi dacă nu pui stratul acela de piatră”, a declarata pentru monitorulcj.
ro Alin Iuga.
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro