O treime dintre companiile din România vor crește salariile cu procente cuprinse între 6% și 10%, în acest an, context în care doi din zece angajați (19%) doresc majorări de peste 20%, reiese dintr-o cercetare de specialitate.
Datele cercetării arată că discrepanța cea mai mare între ceea ce oferă organizațiile și ce își doresc angajații este în intervalul de creștere a salariului de peste 20%, preferat de 19% dintre angajați, dar care reprezintă o opțiune doar pentru 1% dintre angajatorii români, scrie Agerpres.
ro.
Beneficiul financiar acordat cel mai frecvent este telefonul mobil (81%), urmat de bonusurile bazate pe performanță individuală (80%), dar 17% dintre companiile respondente le oferă angajaților și participare la profit.
De asemenea, soluția care predomină în rândul companiilor pentru a răspunde provocărilor legate de forța de muncă este cea de a oferi programe de training (68%), în timp ce 96% dintre angajați vor un echilibru între viața personală și viața profesională.
Din punct de vedere al companiilor, angajările estimate pentru anul 2024 au ca scop creșterea afacerii, într-o proporție care transmite un semnal economic optimist pentru acest an, de la 82% în 2023, la 89%.
În acelaşi timp, 66% dintre liderii de afaceri care au răspuns studiului se confruntă cu provocarea de a menține interesul candidaţilor pe parcursul întregului proces de recrutare.
De asemenea, intențiile de angajare au crescut de la 23%, anul trecut, la 29% în 2024, în ceea ce privește serviciile pentru clienți/serviciile post-vânzare, dar se remarcă și o tendință în creștere a cererii de angajare în departamentele administrative/de back office, pentru care intențiile s-au majorat de la 21% la 29%.
Totodată, intențiile de angajare pentru departamentele de IT/tehnologie și vânzări înregistrează scăderi semnificative în acest an (de la 46% în 2023, la 27%, respectiv de la 46% la 22%).
Cercetarea de specialitate identifică o tendință în scădere și în inginerie (de la 38% la 22%), precum şi în departamentele de HR/training/dezvoltare (de la 26% la 9%) şi în cele de marketing tradițional/comunicare (de la 15% la 2%).
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro