Cum va „lovi” inteligenţa artificială în angajaţii din educaţie, administraţie, agricultură putem deduce prin analizarea unui raport al Institutului Naţional de Cercetare Ştiinţifică în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale (INCSMPS), citat de Presshub.
ro Potrivit sursei citate anterior, la nivelul întregii economii în perspectiva 2030-2040 se anticipează creşterea cererii pentru specialişti în domeniile tehnologice, IoT, robotică, inteligenţă artificială şi IT&C, dar şi pentru gestionarea şi prelucrarea volumelor mari de date.
Trendul tehnologic conduce chiar şi în sistemul de învăţământ la apariţia unor noi ocupaţii, precum cea de profesor asistat de calculator, pentru care tehnologia va fi complementară factorului uman în îndeplinirea sarcinilor pedagogice.
Însă avansul tehnologiei conduce, în acelaşi timp, şi la înlocuirea profesioniştilor din acest domeniu cu roboţi, se menţionează în studiu.
O altă ocupaţie care se prefigurează în sistemul de învăţământ este cea de antrenor de învăţare pe tot parcursul vieţii (long-life coach), pe motiv că informaţiile şi diversitatea acestora vor face imposibilă acumularea de către un cadru didactic a întregului volum informaţional şi livrarea acestuia către elev/student/cursant.
Citește continuarea articolului pe Presshub.
roCitiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro