Potrivit datelor oficiale, în urma desfășurării sesiunii din februarie a simulării examenului de Evaluare Națională, doar 42% dintre elevii din clasele a VIII-a au luat note de peste 5 la matematică.
În acest context, Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române, a semnalat că în lipsa unor măsuri, procentul celor care nu reușesc să obțină notă de trecere se va apropia de 70%.
„Faptul ca 58% din elevii de clasa a VIII-a n-au reușit să obțină notă de trecere la matematică… dă de gândit.
Multe lucruri înseamnă că nu sunt bune și materia înseamnă că nu e bună.
Dacă nu simplificam studiul matematicii în școală o să ajungem la 68% sub nota 5.
Mai bine mai simplu pe înțelesul tuturor, decât complicat pentru 5 elevi din clasă“, a declarat Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române, în cadrul unei conferințe dedicate educației, desfășurate la Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr” din Cluj-Napoca, potrivit edupedu.
roSăptămâna trecută, ministerul Educației a publicat rezultatele la simularea Evaluării Naționale (EN) 2024.
Potrivit datelor oficiale doar 42% dintre elevii din clasele a VIII-a au luat note de peste 5.
La limba și literatura română procentul este de aproape 74%.
*Limba și literatura română – număr note mai mari sau egale cu 5: 121.
759 (73,98%).
*Matematică: număr note mai mari sau egale cu 5: 69.
347 (42,37%).
*Limba și literatura maternă – număr note mai mari sau egale cu 5: 8.
161 (82,93%).
La simularea examenului de Evaluare Națională de anul trecut, 59% dintre elevi au reușit să ia note mai mari sau egale cu cinci (față de 42%, în 2024), iar la limba și literatura română procentul de promovare a fost de 75% (față de aproape 74%, în 2024).
Citiți monitorulcj.
ro și pe Google NewsCITEȘTE ȘI:Copyright 2021 monitorulcj.
ro