În lumea digitală de astăzi, este obligatoriu să dețineți o prezență online indiferent de natura activității pe care o desfășurați.
Producătorii, importatorii, distribuitorii și toate celelalte tipuri de afaceri au nevoie de un website cât mai atrăgător, care să le reflecte domeniul de activitate, mesajul pe care doresc să îl transmită și care să contribuie la formarea și menținerea unei legături cât mai strânse cu clienții.
Așa cum există o varietate de tipuri de afaceri, în lumea vastă a dezvoltării web există o multitudine de tipuri de site-uri web din care puteți să alegeți.
În general, site-urile web variază în complexitate și servesc unor scopuri diverse, adresându-se unor publicuri diferite.
Iată, în rândurile următoare, care sunt cele mai populare tipuri de site-uri web, potrivite inclusiv pentru întreprinderile mici:Cele mai multe afaceri care domină mediul online sunt cele de comerț electronic, însă site-urile web de portofoliu rareori sunt potrivite pentru magazinele online.
Desigur, există și situații aparte când portofoliul funcționează foarte bine pentru un magazin online.
În general, un website de portofoliu prezintă abilitățile, proiectele și experiențele profesionale ale unei companii.
Un portofoliu poate fi considerat o platformă de branding personal și este esențial pentru designeri, fotografi, scriitori, dezvoltatori și mulți alți profesioniști.
Construirea unui portofoliu de la zero vă oferă libertatea de a vă exprima stilul unic și creativitatea.
În cazul acestui tip de website, este recomandat să colaborați cu o firmă de webdesign, deoarece construirea unui portofoliu implică diverse limbaje și cadre de dezvoltare web, inclusiv JavaScript, CSS, React sau HTML.
Nu uitați că un portofoliu online bine conceput vă poate spori în mod semnificativ vizibilitatea față de potențialii clienți sau angajatori și poate reflecta cu fidelitate mesajul pe care doriți să îl transmiteți sau specificul afacerii pe care o conduceți.
În general, site-urile de comerț electronic sunt platforme foarte complexe, concepute pentru a facilita cumpărarea și vânzarea online de bunuri sau servicii.
Dezvoltarea unui astfel de website implică, în primul rând, crearea unui interfețe ușor de utilizat, apoi un catalog de produse, un coș de cumpărături, un sistem de plată securizat și multe altele.
La construirea unui site de magazin online se aplică dezvoltarea front-end cu HTML, CSS, JavaScript, în timp ce dezvoltarea back-end folosește limbaje precum Ruby, PHP sau Python, în funcție de tehnologia selectată.
Un site de comerț electronic implică o foarte bună codificare, care asigură utilizatorului o experiență fără întreruperi, de la explorarea catalogului de produse până la finalizarea cumpărăturilor.
De asemenea, implică foarte multe cunoștințe despre măsurile și reglementările de securitate a datelor pentru a proteja informațiile personale ale utilizatorilor.
Nu în ultimul rând, un site de magazin online trebuie să fie scalabil pentru a gestiona volume mari de trafic în orele și în perioadele de vârf.
Blogurile reprezintă un alt tip popular de site web.
Deși sunt disponibile multe platforme de blogging, construirea unui blog de la zero oferă mai multe avantaje, de la personalizare, unicitate și până la un aspect cât se poate de profesional.
Dezvoltarea unui blog presupune crearea unei interfețe ușor de utilizat, încorporarea funcțiilor necesare pentru adăugarea și editarea postărilor, integrarea funcțiilor de partajare socială, precum și implementarea celor mai bune practici SEO.
Un blog acompaniază un magazin online, reprezentând o extensie a acestuia și, totodată, o platformă amplă pentru prezentarea mai detaliată a produselor sau serviciilor, care are capacitatea de a atrage un număr foarte mare de clienți.